۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

ویان سوران کیست؟

  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
  • ۷۴۲ بازدید
  • ۰

لیلی والی حسن با نام سازمانی #ویان_سوران، از اعضای ارشد پ‌ک‌ک در سال ۱۹۹۷ و در سن ۱۶سالگی وارد پ‌ک‌ک شد. او عضو مجلس پ ک ک و یَژا-استار (گردان زنان پ.ک.ک) بود.

#ویان_سوران و مراد کارایلاران (از رهبران فرقه‌ پ‌ک‌ک)؛ فرزندان مقامات پ.ک.ک کجا هستند؟
دختران و جوانان کرد، قربانی خشونت ساختاری و تجارت جنسی پ‌ک‌ک شده‌اند.

دختران جوانی که با امیدهای بسیار به پ.ک.ک/#پژاک می‌پیوندند ولی در نهایت با سرخوردگی یا مجبور به خودسوزی و انتحار شده و یا حین فرار کشته می‌شوند و اگر زنده بمانند، انسان‌های مسخ شده‌ای هستند که تن به هر تجاوز فکری و جسمی می‌دهند.

به احتمال زیاد، #ویان_سوران به دستور اعضای ارشد پ‌ک‌ک کشته شده. دلایل مختلفی می‌تواند موید این فرضیه باشد: «تلاش برای فرار از گروه و سپس دستگیر شدن، انتقاد از اوجالان و یا سایر سران فرقه پ.ک.ک و حتی احتمال تجاوز به وی».

به گفته پ‌ک‌ک، #ویان_سوران، در منطقه هفتانین (واقع در شمال عراق و کوهستان‌های صعب العبور مرز ترکیه) و در ۱ فوریه ۲۰۰۶ به خاطر «انزوا و فشار» بر اوجالان در «زندان» خودسوزی کرد. چرا عضو ارشد پ‌ک‌ در کوهستان‌های دور افتاده خودسوزی می‌کند؟ خودسوزی در شهرهای پرجمعیت ترکیه موثر است یا در یکی از مقرهای دورافتاده پ‌ک‌ک؟ هدف از خودسوزی اعتراض، جلب توجه و ترحم است. اما هفتانین فقط محل حضور اعضای پ‌ک‌ک است.

دختران جوان مانند #ویان_سوران قربانی ساختار ضد خانواده پ.ک.ک شده‌اند. مانند دختران و زنان دیگر عضو این گروه و پژاک… پ.ک.ک و پژاک با آموزه‌های مضحک، حتی اجازه تشکیل خانواده به اعضا نیز نمی‌دهند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین