۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پیام قاطع دمیرتاش به پ.ک.ک: هر چه سریعتر دست خود را از روی ماشه بردارید/ دلیل جنگ؛ شکست AKP در انتخابات است

پیام قاطع دمیرتاش به پ.ک.ک: هر چه سریعتر دست خود را از روی ماشه بردارید/ دلیل جنگ؛ شکست AKP در انتخابات است

  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
  • ۲۸۵ بازدید
  • ۰

تنها دلیل آغاز این جنگ از دست رفتن اقتدار حزب عدالت و توسعه در ترکیه است./ امروز پیام روشتنی را صادر می کنیم. نیروهای پ.ک.ک هر چه سریعتر دست خود را از روی ماشه بردارند
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری دوغان، صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق بعد از بازگشت از سفر دو روزه خود به بروکسل راهی استان وان شده و در سخنانی اعلام کرد: تنها دلیل آغاز این جنگ از دست رفتن اقتدار حزب عدالت و توسعه در ترکیه است. یک روز بعد از اعلام نتایج قطعی انتخابات معاون نخست وزیر ترکیه و مسئول حکومتی روند مذاکرات صلح در سخنان خود عنوان کرده بود: «از این بعد تنها می توانید فیلم روند مذاکرات صلح را بسازید»، و دیدیم که این گونه شد. ما تلاش های بسیاری برای تداوم روند مذاکرات صلح صورت دادیم ولی این روند، روندی نیست که با خواسته یک حزب ادامه پیدا کند.
رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها در ادامه اظهارات خود گفت: امروز پیام روشن و قاطعی را صادر می کنیم. نیروهای پ.ک.ک هر چه سریعتر دست خود را از روی ماشه بردارند و رعایت اصول عدم درگیری متقابل را اعلام کند. به موازات آن حکومت گزینه عملیات نظامی را کنار بگذارد و آمادگی خود برای مذاکره را اعلام کند. به نخست وزیر ترکیه اعلام می کنم این خواسته حزب دموکراتیک خلق ها یا بنده از شما نیست، جناب احمد داوود اوغلو شما مجبور به ایجاد صلح در ترکیه هستید.
وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: بار دیگر هر دو طرف (دولت و پ.ک.ک) را دعوت به کنارگذاشتن جنگ می کنم. ما برای متوقف کردن جنگ حاضر به ماندن زیر حدنصاب انتخابات هستیم. چیزی که برای ما اهمیت دارد دموکراسی است.
دمیرتاش در ادامه اظهارات خود با انتقاد شدید از حزب حرکت ملی ترکیه گفت: زمانی که ما تلاش می کنیم تا برادر به دست برادر خود کشته نشود از جانب ملی گراهای ترکیه متهم به خیانت به کشور می شویم. زمانی که می گویم سلاح ها تا ابد ساکت شود از جانب حزب حرکت ملی تلاش برای تجزیه کشور تلقی می شود. ملی گرایی و وطن پرست بودن سیاستمداران حزب حرکت ملی ترکیه سراسر تصنعی است. حزب حرکت ملی ترکیه یک جریان کاریکاتوری از ملی گرایی است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین