۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پیام تبریک و تسلیت انجمن بی تاوان بر اقوام ایرانی

پیام تبریک و تسلیت انجمن بی تاوان بر اقوام ایرانی

  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۲
  • ۳۲۲ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی بر خود وظیفه دانسته عید نوروز و ایام فاطمیه بر تمام اقوام ایرانی بویژه خانواده های قربانیان و آسیب دیده گان ناشی از تروریست به ترتیب تبریک و تسلیت عرض نماید.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : عید نوروز گرچه ریشه در سنت‌هاى ما ایرانى‌ها دارد اما در احادیث و روایات اسلامی نیز بر آن تأکید شده و گاه به رویدادهای مذهبی نیز ربط داده شده است.
نوروز عیدی است گرچه به مانند عیدهای دیگر ، اما دارای دیرینگی تاریخی بسیاری است که مورد تأیید و تکریم اسلام نیز قرار دارد. تا جایی که در احادیث بسیاری از ائمه از آن به نیکی یاد شده است. در برخى روایات، ائمه (ع) به عید نوروز اشاره کرده‌اند که در ادامه به نمونه از آن اشاره می شود.
*ابوعبدالله‌مُعلی‌بن خنیس- که علامه نوری(ره) چنین معرفی‌اش می‌کند: «مُعلی از اولیا خدا و اهل بهشت بود. امام صادق(ع) او را دوست داشتند و وکیل مخارج خانه خود قرار داده بودند»- می‌گوید:‌ روزی‌ خدمت امام‌ صادق(ع) مشرف شدم، امام فرمودند:‹آیا می‌دانی امروز چه روزی است؟› عرض کردم یابن‌رسول‌الله امروز را عجم بزرگ می‌دارند و برای یکدیگر هدیه می‌فرستند.

امام (ع) فرمود: ‹به بیت عتیق (کعبه) سوگند می‌‌خورم که نوروز از قدیم بوده، آیا می‌خواهی که تاریخ آن را برایت بگویم؟ عرض کردم خیلی مشتاقم بشنوم.

فرمود: نوروز روزی است که خداوند آن روز از بندگانش در عالم ذرع پیمان گرفت که او را بپرستند و شرک نورزند و به پیامبران و اولیا آ‌ن‌ها ایمان بیاورند و آن نخستین روزی است که زمین خلق شد و حیات به وجود آمد. همچنین روزی است که کشتی حضرت‌ نوح(ع) بر سرزمینی به نام جُود می‌نشیند. و روزی است که حضرت ابراهیم(ع) بت‌ها را شکست. در همین روز جبرائیل بر پیامبر(ص) نازل شد.
هم اکنون این عید بزرگ ملی و مذهبی برای بسیاری از خانواده های ایرانی دارای غم و اندوهی فراوان می باشد ، غم اندوهی را که در نبودن سایه ی پدری مهربان و دلسوز در کانون گرم خانواده بوجود آمده است.
اکنون اعضای انجمن بی تاوان آذربایجان غربی که متشکل از خانواده های قربانیان ترور گروهک پ ک و پژاک می باشند ، بر خود وظیفه دانسته این عید بزرگ را به ملت فهیم ایران اعم از فارس، عرب ، بلوچ ،کُرد ،آذری و … بویژه خانواده های قربانیان ترور و خشونت و آسیب دیده گان ناشی از حملات تروریستی تبریک گفته و آرزوی سالی شاد و خرم و به دور از خشونت و ترور داشته باشند.
اعضای انجمن بی تاوان آذربایجان غربی جزء آن دسته از خانواده های هستند که پ ک ک و پژاک موهبت بزرگ پدر را از آنان محروم ساخته و یا برادر و خواهر شان را از کانون خانواده گرفته است، هر چند سال نو برای این خانواده ها پر از غم و محنت و کمبود محبت و عاطفه در کانون خانواده می باشد ، اما این بسی افتخار برای ما فرزندان محروم از مهر و محبت پدر می باشد که پدران و برادرانمان با خون خود امنیت و آرامش را برای ملت با شرف ایران فراهم کرده اند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی در مدت فعالیت خود توانسته است آگاهی و اطلاع رسانی کاملی از ماهیت فرقه تروریستی پ ک ک و پژاک در اختیار مردم فهیم و با غیرت کُرد بدهد.
ملت بزرگ ایران همیشه با بصریت و فهم خود توانسته است از نیت و اهداف شوم احزاب و گروه های تروریستی آگاهی یافته و رفتار مناسبی انجام دهند، و زمینه فروپاشی و ایزوله شدن اخزاب تروریستی را فراهم نمایند ، و امید است سال جدید هم همانند سال های گذشته ایرانیان با غیرت با رفتارهای به جا و مناسب خود گروه های تروریستی نظیر پ ک ک و پژاک را ناکام گذاشته و بر عزت ایران بیافزایند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین