۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ردّ درخواست آزادی ۹۱ زندانی پ.ک.ک

  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۲
  • ۲۹۵ بازدید
  • ۰

دادگاه اعلام کرده که احتمال دارد زندانیان مزبور در صورت آزاد شدن به شاخه ی نظامی پ.ک.ک بپیوندند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری دوغان، اصلاحات حقوقی صورت گرفته طی هفته های اخیر در ترکیه منجر به آزادی بسیاری از زندانیان دارای جرایم سنگین سیاسی و امنیتی شده و بیش از بیست نفر از ژنرال ها و سران شبکه ی کودتاگران موسوم به ارگن اکُن آزاد شدند و اصلاحیه های حقوقی صورت گرفته ۹۱ نفر از زندانیان پ.ک.ک را نیز شامل می شود و این افراد باید قانوناً آزاد شوند. به همین خاطر تیم ده نفره ی وکلای این زندانیان در دادگاه جمهوری شعبه ی دیاربکر، درخواست خود را برای آزادی زندانیان مزبور به دادستان ارائه دادند.
دادگاه، امروز پس از یک نشست پنج ساعته تصمیم خود را اعلام کرد و حکمی را صادر کرد که تعجب وکلای مدافع و نهادهای حقوقی ترکیه را بر انگیخت.
دادگاه دیاربکر اعلام کرده که احتمال دارد زندانیان مزبور در صورت آزاد شدن به شاخه ی نظامی پ.ک.ک بپیوندند و به همین خاطر نمی تواند با آزادی آنان موافقت کند.
بلنت آرنچ معاون نحست وزیر ترکیه و از وکلای مدافع قدیمی این کشور چند روز پیش در دیاربکر اعلام کرد که عدم آزادی زندانیان پ.ک.ک به مذاکرات صلح ضربه می زند و قاضی اجازه ندارد که بر اساس احتمالات ذهنی خود در مورد سرنوشت متهیمن حکم صادر کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین