۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • پژاک: دمکرات ها، حزب زرد، کمپ نشین، اقمار بارزانی و همه جاش جمهوری اسلامی هستند!

پژاک: دمکرات ها، حزب زرد، کمپ نشین، اقمار بارزانی و همه جاش جمهوری اسلامی هستند!

  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
  • ۴۷۱ بازدید
  • ۰

علی رغم ادعاهای تیمور مصطفائی پژاک و پ.ک.ک اصلاً حزب دمکرات را به رسمیت قبول ندارد چه برسد به توافق؟!
بعد از انتشار دو بیانیه متفاوت و یکی پس از دیگری،حزب حیات آزاد کردستان(پژاک) که بعنوان شاخه کردستان ایران حزب کارگران کردستان شناخته می شود به هر دو گروه دمکرات شدیدا حمله کرد و آنها را گروههای زرد، زیرمجموعه و وابسته به پارتی نامید و اعضای این دو گروه را نیز مهره های اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد.

در این بیاننامه که صبح روز ۲۰ ژوئن و بدنبال مصاحبه رحمان حاجی احمدی با تلویزیون نوروز کانال ماهواره ای پژاک انجام شد،پژاک انتقادات اخیر به صحبتهای حاجی احمدی بر علیه دمکرات ها در فضای مجازی را مضحک نامید.

پژاک منتقدین را مهره اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران نامید و به صراحت اعلام کرد که هر دو شاخه دمکرات کارت عضویت وزارت اطلاعات را در جیب خود دارند.

همچنین پژاک در ادامه تهدید خود اعلام کرد؛

به این مهره های اطلاعاتی و حامیانشان هشدار می دهیم که دست از تلاش برای بنام کردن حزب کارگران کردستان بردارند که صبر و حوصله جنبش آپو حدی دارد.

در ادامه این بیاننامه،پژاک حزب دمکرات کردستان ایران و حزب دمکرات کردستان را احزاب اقماری و متصل به بارزانی در کردستان ایران خطاب کرده و اعلام کردند؛ جنگ ویژه ای بر علیه جنبش آزادیخواهی آپویی در کردستان ایران شروع شده و در حال اجراست و احزاب متصل به بارزانی در مرز کردستان ایران(هر دو حزب دمکرات) یکی از ریشه های اصلی این جنگ ویژه هستند.این تهدید و هشدار رسانه ای پژاک دقیقا در روزی صورت گرفته که هیئت حزب دمکرات کردستان در مقر حزب کارگران کردستان در مرز کردستان حضور دارند و در ارتباط با توقف جنگ رسانه ای بر علیه یکدیگر مشغول مذاکره و رایزنی هستند.

از سویی دیگر پژاک در بیاننامه ای دیگر که یکشنبه ۲۱ ژوئن منتشر کرده ادعا می کند که تیم های مسلحی با اونیفرم پیشمرگی حزب دمکرات در مناطق مختلف کردستان ایران فعال هستند و بر علیه حزب کارگران کردستان و پژاک کار می کنند.پژاک در ادامه هشدار داد که شدیدا با این افراد برخورد می کرد.این ادعای پژاک در حالی است که سران هر دو جریان دمکرات بر اساس ادعاهایشان حضور گروهی در کردستان ایران به این منظور را رد کرده اند.

شایان ذکر است که پژاک همانطوریکه در بیاننامه اول خود اعلام کرده اعضای دو شاخه دمکرات را مهره های اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران معرفی کرده در بیاننامه دوم نیز بار دیگر بر همین ادعا تاکید کرده و به تیم های دمکرات در داخل کردستان ایران نیز حمله کرده و به آنها هشدار جدی داده است.

……………………………………………………………………………………………………………………….

بە ناوی “پژاک”ه‌وه‌، “پەکەکە” هه‌ڕه‌شه‌ له‌ حیزبە رۆژهەڵاتییەکان ده‌کات

لە دوو بەیاننامەی جیاواز و بە دوای یەک دا، پارتی ژیانی ئازادی کوردستان (پژاک) کە له‌ روانگەی حیزبە سیاسیەکانی کوردستان بە باڵی رۆژهەڵاتی پارتی کرێکارانی کوردستان ناسراوە، بە توندی هەڵدەکوتێتە سەر هەر یەک لە حیزبی دێموکراتی کوردستان و حیزبی دێموکراتی کوردستانی ئێران و ئەوان بە گرێدراوی پارتی دێموکراتی کوردستان و ئەندامەکانیشیان بە مۆرەی ئیتلاعاتی کۆماری ئیسلامی پێناسە دەکا.

لەو بەیاننامەیەدا کە بەرەبەیانیی رۆژی ٢٠ی ژوئەن و بە دوای وتووێژی رەحمانی حاجی ئەحمەدی لە گەڵ تلویزیۆنی نەورۆزی زمانحاڵی پژاک، لە دەرەنجامی ئەو رەخنە گاڵتەئامێزانەی سەبارەت بە قسەکانی حاجی ئەحمەدی لەسەر تۆڕە کۆمەڵایەتییەکان، بڵاو کراوەتەوە، پژاک رەخنەگران بە “مۆرەی ئیتلاعاتی کۆماری ئیسلامی کە کارتی ئەندامێتی حدک و حدکایان هەیە” پێناسە دەکا. هاوکات هەڕەشەش دەکا و دەڵێت: “ئه‌م مۆرانه‌ و پشتیوانانیان وشیاریان ده‌که‌ینه‌وه‌ هه‌وڵی تاقیکردنه‌وه‌ی ئاستی سه‌بری بزوتنه‌وه‌ی ئاپۆیی و گه‌لی وڵاتپارێز کوردستان نه‌ده‌ن.”

هەر لە بەیاننامەکەدا حیزبی دیموکراتی کوردستانی ئێران (حدکا) و حیزبی دێموکراتی کوردستان (حدک) بە ئه‌حزابی گرێدراوی “بارزانی” لە رۆژهەڵاتی کوردستان ناو ده‌بات و ده‌ڵێت:

“شه‌ڕی تایبه‌ت دژی بزوتنه‌وه‌ی ئازادیخوازی ئاپۆیی له‌ رۆژهه‌ڵاتی کوردستان بەڕێوە دەچێت و ئه‌حزابی گرێدراوی بارزانی له‌ رۆژهه‌ڵاتی کوردستان (حدکا، حدک) بوونه‌ته‌‌ که‌ره‌سته‌یه‌کی ئه‌ساسی ئه‌م شه‌ڕه‌ تایبه‌ته.”

ئەو هێرش و هەڕەشە مێدیاییەی پژاک راست لەو رۆژەدا بڵاو کرایەوە کە وەفدێکی حیزبی دێموکراتی کوردستانی ئێران سەردانی بنکەکانی پارتی کرێکارانی کوردستان لە سنووری رۆژهەڵاتی کوردستانیان کرد و ل سەر راگرتنی شەڕی مێدیایی دژ بە یەکتریش رێک کەوتن.

ئەو ئیدیعایەی پژاک لە کاتێکدایە کە رێبەرانی هەر دوو لایەنی حدک و حدکا بە پێی زانیارییەکانی خۆیان، بوونی وەها گرووپگەلێک لە رۆژهەڵاتی کوردستان بۆ ئەو مەبەستەیان رەت کردووه‌تەوە. شیمانەش دەکرێ پژاک وەک چۆن لە بەیاننامەی یەکەمی دا ئەندامانی حدک و حدکای بە مۆرەی کۆماری ئیسلامی پێناسە کردووە، بەیاننامەی دووهەمیشی بە هەمان مەبەست و بۆ هێرش بۆ سەر تیمەکانی پێشمەرگەی حیزبی دێموکرات لە ناوخۆی رۆژهەڵاتی کوردستان بڵاو کردبێتەوە.
منبع: آکام نیوز

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *