۲۶ شهریور ۱۴۰۳

پول و ثروت از نظر سرکرده گروهک تروریستی پ.ک.ک عبداله اوجالان

  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
  • ۱۴۷ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : اوجالان راجع به پول و یا بهتر بگوییم ثروت در حالی اظهار نظر می کند که خودش نیز درگیر این سودای قدرت پول است. سنجش و اظهار نظر راجع به موضوعات اقتصادی در دنیا اگر بر تفکرات کمونیسم باشد شوروی سابق در زمان لنین آن را انجام می داد. زیرا آنها مقرراتی را در شوروی وضع کردند که مردم را در کشور حبس کردند و همه چیز تحت کنترل دولت کمونیستی بود و هدف آن ها این بود که همه مردم یک دست و یک رنگ باشد و تفاوت ها و ذوقها و طیفهای گوناگون جامعه را سرکوب کردند. آنها از یک طرف مدعی آزادی و برابری بودند اما از طرفی تفاوت ها و رنگ ها و ایده های متفاوت را می خواستند سرکوب کنند و همه چیز را به دولت وابسته می کردند و طوری شده بود که مردم سابق شوروی دست به فرار از مملکت خود کردند و به اروپا و آمریکا که مهد نظام سرمایه داری بود فرار می کردند و حتی برای اینکار جانشان را نیز در خطر می انداختند. چیزی که باید از نظام کمونیسم شوروی یاد گرفت جامعه در سطح جهان علی رغم مرزهای فیزیکی یک پارچه است که تبادل فرهنگی  درطول تاریخ گذشته به آینده پیش خواهد رفت. کمونیسمها براین باور بودند که یک جامعه یک دست احیا کنند اما نتوانستند. غافل از اینکه نظامها نمی توانند سیر طبیعی جامعه را تغییر دهند.

اوجالان نیز با استفاده از ایده کومونیسم برآن بود که در مناطق کردنشین ترکیه تغییراتی ایجاد کند اما تضاد بین گفتمان و عملکرد او آنقدر زیاد بود که آنها نتوانستند حتی یک روستایی را نیز قانع کنند. زیرا خود مردم روستایی حرفشان این بود و می گفتند : من قبول نمی کنم. زیرا من زیاد کار می کنم و در امدم نیز بیشتر است و حاضر نیستم که مال خودم را به کسی که کار نمی کند بدهم. حتی روستائیان می گفتند که این تفکر کمونیستی برای ما جوابگو نیست و در واقع راست هم می گفتند بلکه این پ.ک.ک و رهبرش بود که قانع نمی شدند.

این ذهنیت برگفته از ایدئولوژی کمونیستی اوجالان به این واقعیت منجر شده است که اکثر مردم کردستان ترکیه امروز فقیر باقی مانده اند و اهالی کردستان ترکیه مجبور به ترک شهرهایشان شده اند و بیکاری به اوج خود رسیده است.

عبدالله اوجالان در چندین ارزیابی مختلف بر استفاده از پول تمرکز کرده و آن را چنین تعریف کرده است:

– پول تروریست است.

– ممکن است پول به درجه خدا برسد.

– پول یک ابزار اندازه گیری ناعادلانه است.

– پول فاحشه است.

– پول فاشیسم است.

– من مردم را از پول ضعیف محافظت کردم.

– کسی که با من بماند برای همیشه برکت خواهد داشت.

ارزیابی ها و اظهارنظرهای اوجالان به این واقعیت منجر شده است که اکثر مردم کردستان ترکیه فقیر مانده و مجبور به کار در رستورانها و کافه ها به عنوان کارگر هستند، در حالی که اوجالان و گروه او ماهانه میلیون ها دلار از قاچاق مواد مخدر و مالیات به دست می آورند.حتی مردم فقیر کرد اگر بخواهند یک چیز کم ارزش را نیز از مرز رد کنند باید مالیات بدهند. شرم بزرگ، این است که مابین گفتمان تضاد باشد زیرا خود پ.ک.ک در آغوش کاپیتالیسم افتاده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین