۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • پشت پرده حمایت های مالی سوئد از تروریسم پ.ک.ک و پژاک

پشت پرده حمایت های مالی سوئد از تروریسم پ.ک.ک و پژاک

  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
  • ۲۹۵ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : سوئد فقط پایگاه پ ک ک نیست. سوئد یکی از بزرگترین منابع مالی این سازمان تروریستی است. پ ک ک پولی را که تحت عنوان کمک های مالی جمع آوری می کند از طریق انجمن هایی که در سوئد افتتاح کرده است به قندیل می فرستد. این پول با عناوین جعلی مانند “نوسازی مدرسه”، “کمک پزشکی” در بانک سوئدی Bankgirot سپرده می شود. سوئد کتمان نمی کند که از PKK/YPG حمایت مالی می کند. در نتیجه دیدارهای هیئت به رهبری آن لینده وزیر امور خارجه سوئد با نمایندگان ی.پ.گ شاخه پ.ک.ک، مقرر شد در سال ۲۰۲۳ مبلغ ۳۷۶ میلیون دلار از این سازمان حمایت شود.
فاش شده است که سازمان تروریستی PKK/PYD در استکهلم، پایتخت سوئد، کمک ها و کمک های مالی را از حساب های کرون افتتاح شده در بانک های سوئد برای تامین سلاح و مهمات مورد استفاده علیه Mehmetçik در شمال عراق و سوریه هزینه کرده است.

این سازمان که در شهرهای مختلف سوئد برای حمایت مالی حساب باز می کند، از یک سو از انواع اقدامات تروریستی علیه ترکیه حمایت می کند، از سوی دیگر، از انواع حمایت های مادی از جمله تجهیزات پزشکی، جدا از مهمات نظامی، از سوئد که می خواهد به ناتو بپیوندد.

بر اساس اطلاعات و مدارک به دست آمده، شماره حساب بانکی رسمی سوئد که از سازمان فعال در سوئد با نام های PKK، PYD، YPG و YPJ حمایت مالی می کند به شرح زیر است: Bankgirot-nr: 5614-0148 (SEB) . مشخص شد که این حمایت مالی تحت عناوین اصلی زیر در بانک ثبت شده است: “حمایت از YPG و YPJ. کمک برای نوسازی مدرسه بمب گذاری شده. داروهای مورد استفاده در جراحی ها. تجهیزات پزشکی برای مرکز توانبخشی برای مجروحان YPG/ جنگنده های جی. مواد برای زمین بازی. یک فضای عمومی. تجهیزات برای استودیو موسیقی.”

روش دیگری که پ.ک.ک برای ارسال پول از سوئد به قندیل استفاده می کند، پرداخت کمک مالی از طریق موبایل است. وجه مستقیم از طریق شماره حساب ۰۷۲۲۸۳۵۱۱۳ در سامانه Swish-donation به سازمان ارسال می شود. سوئد سومین کشور در بین کشورهای اتحادیه اروپا است که تروریست های خارجی را به PKK/PYD می فرستد. نه تنها از طریق سازمان های غیردولتی، بلکه از مدارس نیز، ستیزه جویان به سازمان جذب می شوند. همچنین مشخص است که برخی از شرکت ها به نمایندگی از پ.ک.ک فعالیت های غیرقانونی مختلفی را به صورت علنی یا مخفی انجام می دهند. سوئد تلاش های زیادی برای حذف پ ک ک از لیست سازمان های تروریستی اتحادیه اروپا انجام داد.

۳۷۶ میلیون دلار حمایت
سوئد کتمان نمی کند که از PKK/YPG حمایت مالی می کند. در نتیجه دیدارهای هیئت به رهبری آن لینده وزیر امور خارجه سوئد با نمایندگان ی.پ.گ شاخه پ.ک.ک، مقرر شد در سال ۲۰۲۳ مبلغ ۳۷۶ میلیون دلار از این سازمان حمایت شود. علاوه بر این، وزیر خارجه سوئد از شریک بودن آنها با YPG تردیدی نکرد.

توسط گوستافسون وصل شده است
ارتباط بین تمامی انجمن ها و ساختارها در سوئد توسط بنی گوستافسون، مهم ترین مرد PYD در سوئد، که انجمن کمیته حمایت کردستان را نیز مدیریت می کند، فراهم می شود. به گزارش صباح، آدرس ایمیل مورد استفاده گوستافسون stodkommitten@gmail.com است. همچنین عکسی از گوستافسون وجود دارد که یک تی شرت مشکی با عبارت YPG-Guerrilla YPJ روی آن پوشیده است.

گوستافسون با شیار علی، نماینده سوئد PYD کار می کند و این سازمان را در ایجاد ارتباطات سیاسی رهبری می کند.

دفاع خنده دار از پلیس سوئد: ما به تصاویر نگاه می کنیم یا نه
عکس‌های منتشر شده در خبر دیروز با عنوان «اینجا چراغ نفتی در قلب سوئد است» و در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و نشان می‌دهد که تصاویری از سازمان تروریستی پ‌ک‌ک در Stadhuset، محل برگزاری مراسم شام جایزه نوبل، منعکس شده است. عکس عبدالله اوجالان رهبر پ.ک.ک که در امرالی زندانی است و پرچم های این سازمان در قلب سوئد منعکس شده است، حمایت آنها از تروریسم را آشکار می کند. در حساب‌های شبکه‌های اجتماعی پ‌ک‌ک که تصاویر مربوط به سوئد را به اشتراک می‌گذارد، همچنین پست‌هایی مبنی بر پخش همین تصاویر بر روی دیوار سالن ورزشی گلوبن آویچی آرنا در استکهلم منتشر شده است. از سوی دیگر پلیس استکهلم گزارش داد که مشخص نیست این تصاویر واقعی هستند یا خیر. پلیس فکر می کند برای نمایش تصویری با پروژکتور روی دیوار، باید ساعت محلی استکهلم از ساعت ۲۳:۳۰ گذشته باشد و کسانی که از غیبت یک مسئول در این ساعت سوء استفاده کردند، ممکن است روز دوشنبه مرتکب دزدی دریایی شده باشند.

در اینجا انجمن های ترور هستند
بر اساس اطلاعات به دست آمده، انجمن هایی که منابع اقتصادی، سیاسی و حتی انسانی، یعنی حمایت تروریستی از PKK/PYD و PKK را تحت عنوان فعالیت فرهنگی ارائه می کنند، به شرح زیر است: «فورم Syndikalistiskt، Bokhandeln Info (کتابفروشی)، کافه ۴۴، Svensk-Kurdiska Kulturföreningen، Amalthea bokkafé (kitpaevi)، هند دالک.”

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین