۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پس از حمله آمریکا به پایگاه‌های حشدالشعبی صورت گرفت؛ حمله موشکی به پایگاه آمریکا در کرکوک/ استقرار نیروهای امنیتی در اطراف سفارت آمریکا در عراق

پس از حمله آمریکا به پایگاه‌های حشدالشعبی صورت گرفت؛ حمله موشکی به پایگاه آمریکا در کرکوک/ استقرار نیروهای امنیتی در اطراف سفارت آمریکا در عراق

  • ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
  • ۳۴۲ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، ساعتی پس از حملات هوایی آمریکا به مواضع حشد شعبی در چند نقطه عراق، یک پایگاه آمریکایی در شمال عراق هدف قرار گرفت.

شبکه ماهواره‌ای الغدیر به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که پایگاه آمریکایی موسوم به «K-1» (کی-وان) که در نزدیکی کرکوک واقع است، بامداد جمعه هدف چندین موشک کاتیوشا قرار گرفت.

جنگنده‌های آمریکایی بامداد جمعه پایگاه‌های حشد شعبی را در چهار استان بصره، بابل، کربلاء و صلاح الدین هدف قرار دادند.

وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا ضمن تایید حمله هوایی این کشور به مواضع حشد شعبی در مناطق مختلف عراق اعلام کرد که این حملات توسط جنگنده‌ها صورت گرفت.

پنتاگون تاکید کرد که این حملات هوایی پایگاه‌های گردان‌های حزب الله را هدف قرار داد و در واکنش به حملات راکتی به اردوگاه التاجی در شمال بغداد انجام گرفت.

استقرار نیروهای امنیتی در اطراف سفارت آمریکا

شمار زیادی از نیروهای امنیتی عراق بدنبال حمله جنگنده‌های آمریکایی به پایگاه‌های الحشد الشعبی در چهار منطقه، در نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد مستقر شدند.

یک منبع اطلاعاتی عراق بامداد جمعه به شبکه تلویزیونی “سومریه نیوز” گفت که نیروهای امنیتی به صورت گسترده در نزدیکی سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد و در برخی از استان‌هایی که حملات آمریکایی‌ها صورت گرفته است، مستقر شده‌اند.

ستاد رسانه‌ای اطلاعاتی عراق بامداد جمعه در این بیانیه اعلام کرد که آمریکا پایگاه‌های وابسته به الحشد الشعبی، هنگ‌های اضطراری و کماندوهای لشکر ۱۹ ارتش عراق را هدف تجاوز هوایی قرار داده است.

پیش از این نیز وزارت دفاع آمریکا بامداد روز جمعه اعلام کرد که پنج مقر تسلیحاتی شبه نظامیان شیعه عراق هدف عملیات نظامی قرار گرفته است.

شبکه خبری المیادین بامداد روز جمعه گزارش داد که جنگنده‌های آمریکایی دست کم سه حمله هوایی به «جرف الصخر» و «السعیدات» در استان بابل انجام دادند.

شبکه اسکای نیوز عربی نیز مدعی شده بود که ، جنگنده‌های آمریکایی فرودگاه در حال ساخت کربلا را بمباران کرده‌اند که در نتیجه آن یکی از کارمندان این فرودگاه کشته شده است.

به گزارش این شبکه، همچنین چندین جنگنده در حال پرواز در آسمان منطقه “خان النص” در استان کربلا در حال پرواز بوده‌اند.

الجزیره قطر نیز در این باره گزارش داد که علاوه بر استان‌های بابل و صلاح الدین، مراکز الحشد الشعبی در استان بصره در جنوب و کربلا در مرکز عراق نیز بمباران شده است.

حمله جنگنده های آمریکایی به پایگاه‌های الحشد الشعبی دو روز پس از آن صورت گرفت که پایگاه التاجی محل حضور نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در ۳۰ کیلومتری شمال بغداد چهارشنبه شب گذشته هدف ۱۹ راکت کاتیوشا قرار گرفت که در جریان آن چهار نظامی آمریکایی و انگلیسی کشته و ۲۶ نظامی دیگر زخمی شدند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *