۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پس از آزاد سازی گری سپی (تل ابیض) به دست YPG: تشکیل جلسه هیئت وزیران با حضور فرمانده نیروهای مسلح ترکیه / اعلام آماده باش به ارتش ترکیه

پس از آزاد سازی گری سپی (تل ابیض) به دست YPG: تشکیل جلسه هیئت وزیران با حضور فرمانده نیروهای مسلح ترکیه / اعلام آماده باش به ارتش ترکیه

  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
  • ۳۱۳ بازدید
  • ۰

پس از پاکسازی منطقه گری سپی در مرز سوریه با ترکیه توسط نیروهای YPG و بیرون راندن نیروهای داعش از این نواحی، دولت ترکیه با حضور فرمانده نیروهای مسلح ترکیه تشکیل جلسه داد و شرایط موجود را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. ورود سیل پناهندگان سوری به خاک ترکیه و تأمین امنیت مرزها دو عامل اهمیت این تحولات برای ترکیه است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری Haber7، پس از آن که نیروهای شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD)، موسوم به YPG، توانستند منطقه گری سپی (تل ابیض) در شمال سوریه را از اشغال نیروهای دولت اسلامی عراق و شام (داعش) خارج کنند، در ترکیه با حضور ژنرال نجدت اوزال فرمانده نیروهای مسلح ترکیه جلسه هیئت وزیران تشکیل شد و در خصوص تحولات اخیر سوریه بحث و گفتگو صورت گرفت. در این جلسه از ۲ منظر به تحولات سوریه و پیشروی های نیروهای کرد نگاه شده است. ۱)مسئله پناهندگان سوری که به ترکیه وارد می شوند؛ و ۲) تامین امنیت مرزهای ترکیه.
همچنین در این جلسه ضمن اعلام آماده باش کامل به نیروهای مسلح ترکیه تاکید شده است: منطقه گری سپی (تل ابیض) که حد فاصل کانتون های کوبانی و جزیره است به کنترل کامل نیروهای نظامی کرد درآمده است، بنابراین خط شمالی سوریه به صورت کامل از عناصر نظامی داعش پاکسازی شده و در اختیار کامل شاخه سوری PKK یعنی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) قرار گرفته است.
در این جلسه عنوان شده است: با آغاز درگیری ها و حملات نیروهای ائتلافی بین المللی در منطقه گری سپی (تل ابیض) عرب ها و ترکمن های زیادی در آنجا سکونت دارند روانه مرزهای ترکیه شده اند. به طوری که تنها در ۵ ژوئن، دو روز قبل از انتخابات پارلمانی ترکیه، ۱۷۰۰ پناهنده سوری وارد خاک ترکیه شده اند. ترکیه نسبت به تمام احتمالات پیش رو تدابیر امنیتی را اتخاذ کرده و ارتش در آماده باش کامل قرار دارد. بر اساس اطلاعات به دست آمده داعش در مرزهای سوریه-ترکیه دارای ۱۰ هزار نیروی نظامی و PYD نیز در کانتون کوبانی نزدیک به ۱۰ هزار و در کانتون جزیره ۱۵ هزار نیروی نظامی در اختیار دارد. با در نظر گرفتن تمام این مسائل، آنکارا در این خصوص بسیار با دقت و حساسیت عمل خواهد کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین