۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دعوت رئیس حزب CHP از احزاب MHP و HDP برای تشکیل حکومت ائتلافی

دعوت رئیس حزب CHP از احزاب MHP و HDP برای تشکیل حکومت ائتلافی

  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
  • ۳۰۱ بازدید
  • ۰

کمال قلیچدار اوغلو رهبر CHP با توجه به کسب ۶۰ درصد آرا توسط سه حزب CHP، MHP و HDP و لزوم در نظر گرفتن خواست اکثریت مردم ترکیه از سران MHP و HDP خواست با کنار گذاشتن مشکلات شخصی در تآسیس حکومت ائتلافی با CHP همکاری کنند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روزنامه زمان، کمال قلیچدار اوغلو، رئیس حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP) در اظهاراتی ضمن اشاره به این که رئیس جمهور ترکیه باید محدوده اختیارات خود در قانون اساسی ترکیه را رعایت کرده و خارج از این محدوده حرکت نکند، عنوان کرد: بعد از انتخابات یک بلوک بندی ۶۰ (سه حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP) – حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) – حزب حرکت ملی ترکیه (MHP)) به ۴۰ (حزب عدالت و توسعه AKP) به وجود آمده است. این تقسیم بندی را ملت ترکیه انجام داده است، بنابراین از HDP و MHP دعوت می کنم تا به مسئولیت های خود در این خصوص عمل کنند. هیچ کدام از احزاب سیاسی نباید این ۶۰ درصد را نادیده بگیرند. وظیفه اصلی تشکیل حکومت با بلوک ۶۰ درصدی است. اگر نمی خواهیم مطالبات و انتظارات ۶۰ درصد جامعه را نادیده بگیریم باید با یکدیگر حکومت ائتلافی تشکیل دهیم.
وی تصریح کرد: متاسفانه در خصوص حکومت ائتلافی کینه های قدیمی و جدال های سابق میان احزاب ادامه دارد، که این مسئله مرا بسیار ناراحت می کند. سیاست در ترکیه باید از عرصه تنگی که در آن گیر افتاده است رهایی یابد و این امر توسط این ۳ حزبی که ۶۰ درصد آراء را به دست آورده اند صورت خواهد گرفت. اگر منافع ترکیه برایمان اهمیت دارد باید اولویت های خود را مطرح کرده و در پی ائتلاف با هم باشیم. هیچ حزب سیاسی را با هر اندیشه و مرامی باشد نادیده نخواهیم گرفت. نادیده گرفتن در فرهنگ CHP جایی ندارد. استقرار دموکراسی اساس فلسفه ما در سیاست است.
قلیچدار اوغلو تاکید کرد: یک دوران ۱۳ ساله را پشت سر گذاشتیم. دورانی که با دموکراسی آغاز شده و رفته رفته به اقتدارگرایی کشانده شد. انتخابات ۲۵مین دوره پارلمان ترکیه به این دوران خاتمه داد. ما اکنون باید برای پایه گذاری دوران جدید در ترکیه اقدام کنیم. لطفا احزاب سیاسی اولویت ها و مبنا های خود برای تشکیل حکومت ائتلافی را اعلام کنند. منافع شخصی و مشکلات شخصی را کنار گذاشته و در زیر یک سقف جمع شوید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین