۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ویرانی مناطق کردنشین در راستای سیاست های پ.ک.ک

  • ۱۷ فروردین ۱۳۹۵
  • ۲۸۰ بازدید
  • ۰

سرویس بین المل انجمن بی تاوان آذربایجان غربی: با تشکیل حزب کارگران کردستان PKK مناطق کردنشین دست خوش تغییراتی اساسی شده است.
محصول مبازات پ ک ک در ۴۰ سال گذشته آواره گی کُردها و ویرانی شهرها و روستا های کردنشین بوده است.
خالی از سکنه شدن مناطق کردنشین در خاورمیانه اسناد و مدارکی محکمی دال بر این موضوع ، کاملا ملموس و مشهود است.
با نگاهی عمیق و بررسی اوضاع موجود در مناطق کردنشین عراق ،سوریه و ترکیه ، نابسمانی و ویرانی در این مناطق را مشاهده می نماییم . مردمان این مناطق خانه خراب و آواره شده اند.
عامل اصلی ویرانی و خرابی های در مناطق کردنشین پ ک ک و شاخه های تروریستی فرقه می باشد و جنگ و خونریزی را در این مناطق بوجود آورده اند.
وجود پ ک ک در مناطق قندیل سبب گردیده تا ۸۰۰ روستای منطقه تخلیه و خالی از سکنه شود،پ ک ک از عمران و آبادانی این روستا ها بطور جدی جلوگیری نموده و به زور و تهدید باغات و زمین های مردم منطقه را تصرف و اشغال کرده است.
بنا به اطلاعات منتشره از زمان آغاز جنگ شهری پ ک ک با دولت ترکیه در شهرهای کردنشین ترکیه بیشتر از ۴۰۰ هزار تن از کُردها خانه و کاشانه ی خود را رها و آواره شده اند.
همچنین وجود پ ک ک در شنگال باعث گردیده تا کُردهای ایزدی به خانه های خود باز نکرده اند ،پ ک ک حتی اجازه فعالیت به ارکان های دولتی و خدماتی را در شنگال ممنوع کرده و این شهر را تحت مدیریت خود اداره می کند
PYD شاخه سوری پ ک ک در مناطق کردنشین سوریه نزدیک به ۱ میلیون نفر از کُردهای سوریه آواره از خانه و زندگی دور کرده است
اکنون سیاست خالی از سکنه کردن مناطق کردنشین در خاورمیانه بر گرفته از افکار و ایدئولوژی چه کسی می باشد؟
آیا عبدالله اوجالان رهبر خود انتصابی پ ک ک چنین ایدئولوژی و سیاستی را تدوین کرده است؟
قتل ۴۸۰۰۰ کُرد ، آواره گی میلیون ها خانواده کُرد و خالی از سکنه شدن ۸۰۰ روستای کردنشین محصول سیاست های پ ک ک در خاورمیانه می باشد
سیاست های پ ک ک کاملا کردستیز بوده و در راستای منافع دولت ها می باشد و با وجود چنین اسناد و مدارکی می توان فرضیه مشهور ی را که اوجالان دست نشانده سازمان اطاعاتی ترکیه می خواند ،یک واقعیت تلقی کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین