۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • وزیر فرهنگ و کردشگری ترکیه: مشکل ترکیه وجود یک گروه تروریستی تجزیه طلب است

وزیر فرهنگ و کردشگری ترکیه: مشکل ترکیه وجود یک گروه تروریستی تجزیه طلب است

  • ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
  • ۲۴۳ بازدید
  • ۰
مشکلی که اکنون در ترکیه با آن مواجه هستیم وجود یک گروه تروریستی تجزیه طلب به نام پ.ک.ک است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از TimeTurk، یالچین توپچو، وزیر فرهنگ و کردشگری ترکیه در اظهاراتی عنوان کرده است: برادران کردمان در دوران جنگ “چاناک قلعه” و نبرد “ملازگرد” چگونه در کنار ترک ها به نبرد پرداختند اکنون نیز باید همان رفتار را اتخاذ کنند. کردها چگونه دور صلاح الدین ایوبی و نورالدین محمود زنگی گرد آمده بودند اکنون نیز زمان اتحاد فرا رسیده است. به قول “بدیع الزمان سعید نورسی” در مقابل قدرت هایی که در تلاش هستند تا دو فرزند گرانبهای این امت (ترک ها و کردها) را از یکدیگر جدا کنند هوشیار بوده و ایستادگی کنید. کردها در راه مبارزه با ترور و گروه های تجزیه طلب در ترکیه باید در زیر پرچم این کشور با یکدیگر حرکت کنند.
وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: دولت در حالی که مشت آهنین خود را به گروه های تروریستی نشان داده و آنان را سرکوب می کند از دراز کردن دست مهربانی به سوی ملت ترکیه دریغ نخواهد کرد. ما امنیت، آزادی و رفاه ملت ترکیه را مقولاتی آمیخته با هم در نظر گرفته و در پی احقاق همزمان آنان هستیم. هیچ کدام از این موضوعات را فدای آن یکی نخواهیم کرد. رفاه را در تمام مناطق ترکیه تامین خواهیم کرد.
وزیر فرهنگ ترکیه خاطرنشان کرد: سیستم حال حاضر در ترکیه در برهه های مختلفی از زمان به کردها ظلم کرده است، همانگونه که علوی ها، ملی گراها، انقلابیون و … از این سیستم ظلم ها دیده اند. نام این مشکل “مسئله کردها” نیست. مشکلی که اکنون با آن مواجه هستیم وجود یک گروه تروریستی تجزیه طلب است. اگر دقت کنید هیچ کدام از عملیاتی که نظامیان پ.ک.ک انجام داده اند یک درگیری مستقیم با ارتش نبوده است و تنها با اطلاعاتی که از خارج دریافت می کنند و با تجهیزاتی که باز از خارج دریافت کرده اند تله های انفجاری، بمب، و … کار گذاشته و این گونه عملیات خود را عملی می کنند. پ.ک.ک با حمایتی که از بیرون ترکیه دریافت می کند دست به این اقدامات تروریستی زده است که داغلیجا یکی از آنان است.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین