۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • وزیر امور خارجه ترکیه: پ ک ک از کوبانی هم بیرون انداخته خواهد شد

وزیر امور خارجه ترکیه: پ ک ک از کوبانی هم بیرون انداخته خواهد شد

  • ۵ آذر ۱۳۹۷
  • ۲۱۷ بازدید
  • ۰

وزیر امور خارجه ترکیه در گفتگو با تلویزیون CNN Turk، ضمن اشاره به عملیاتی شدن نقشه راه منبج در شرق فرات عنوان کرده است: ی.پ.گ از کوبانی هم بیرون انداخته خواهد شد/ چاووش اوغلو همچنین در خصوص حکم آزادی دمیرتاش از سوی دادگاه حقوق بشر اروپا تصریح کرده است این حکم سیاسی است نه حقوقی.

به گزارش انجمن بی تاوان ، “مولود چاووش اوغلو”، وزیر امور خارجه ترکیه در گفتگو با تلویزیون CNN Turk، در اظهاراتی با اشاره به سفر اخیرش به آمریکا عنوان کرده است: در دیدار با مقامات آمریکایی در خصوص تمام ابعاد سوریه و در خصوص اقدامات لازم در ادلب، منبج و شرق فرات گفتگو کرده ایم. ما با جوابی که به حملاتی که از شرق فرات علیه ترکیه صورت گرفته بود؛ دادیم قابلیت های ترکیه در خصوص این که می تواند چه اقداماتی انجام دهد را به نمایش گذاشتیم. اگرچه این موضوع باعث ناراحتی آمریکا شد ولی به آنان نیز هشدار دادیم که اگر تهدیدی متوجه ترکیه شود هر آنچه لازم است را انجام خواهیم داد.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرده است: ی.پ.گ به دلیل حمایت هایی که آمریکا از آنان می کند از حد و حدود خود فراتر رفته است. ی.پ.گ برای ما یک تهدید است و علیه این گروه تروریستی هر آنچه لازم باشد را انجام خواهیم داد. اکنون نیز مهمترین کار اجرایی کردن نقشه منبج در شرق فرات است؛ ی.پ.گ از کوبانی هم بیرون انداخته خواهد شد و آنجا به انسان هایی که متعلق به آنان است تحویل داده خواهد شد. آمریکا به عنوان متفق ما نباید با یک گروه تروریستی همکاری کند؛ روسیه حمایت های خود را از این گروه تروریستی به اتمام رساند اما آمریکا به صورت بی دلیلی به حمایت های خود از گروه تروریستی ادامه می دهد.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به حکم آزادی دمیرتاش از سوی دادگاه حقوق بشر اروپا نیز خاطرنشان کرد: ۱۲ سال در کنگره اروپا بودم. در کنگره اروپا سازمان های سیاسی وجود دارد ولی دادگاه حقوق بشر اروپا مکانی نیست که در آن سیاست وارد شود. این سازمان بی نهایت سیاسی شده است. حقوق بشر اروپا با حکمی که صادر کرده است اثبات می کند که تا چه اندازه سیاسی شده است. این یک تصمیم سیاسی است نه حقوقی، ما حق اعتراض به این حکم را داریم. می گویند اگر این حکم اجرایی نشود روند مذاکرات با اتحادیه اروپا به خطر خواهد افتاد. در این خصوص وزارت دادگستری و نهادهای مربوطه اقدامات خود را انجام خواهند داد. ولی باید عنوان کرد سایر کشورهایی هم وجود داشتند که حکم دادگاه حقوق بشر اروپا را اجرا نکرده اند ولی روند عضویت با خطر روبه رو نشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *