۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • وابستگی پ.ی.د به پ.ک.ک خطر حمله دوباره ترکیه به شمال سوریه را بیشتر می کند/قدرت های بین‌المللی بانی ارتباط میان ENKS و PYD شوند

وابستگی پ.ی.د به پ.ک.ک خطر حمله دوباره ترکیه به شمال سوریه را بیشتر می کند/قدرت های بین‌المللی بانی ارتباط میان ENKS و PYD شوند

  • ۵ آذر ۱۳۹۷
  • ۲۲۹ بازدید
  • ۰

عضو انجمن‌ میهنی کُرد در سوریه گفت:مقامات ترک می گویند پ.ی.د بخشی از پ.ک.ک است . وقتی ارتباطی میان این دو نماند و جریان‌ها و احزاب دیگر کُرد هم در خودمدیریتی شمال سوریه سهیم شوند، ترکیه دیگر بهانه ای برای حمله به کُردستان سوریه پیدا نمی کند.

 

به گزارش انجمن بی تاوان ، «عماد برهو» یکی از اعضای انجمن میهنی کُردهای سوریه(ENKS) در گفت و گو با کُردپرس ، با اشاره به ارتباط میان حزب کارگران کُردستان (P.K.K) با حزب اتحاد دموکراتیک (P.Y.D) در سوریه اظهار کرد:حملات ترکیه به کُردستان سوریه به بهانه ارتباط یگان‌های مدافع خلق (YPG) و نیروهای سوریه دموکراتیک (QSD) با حزب کارگران کُردستان (p.k.k) است.
وی ادامه داد:حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) نیز این‌همکاری را نفی نمی کند.در واقع وقتی آن‌ها عکس های عبدالله اوجالان را در همه جای شمال و شرق سوریه پخش می کنند به نوعی تاکید می کنند که بخشی از جریان پ.ک.ک هستند و همین‌موضوع باعث می گردد، روز به روز فشارهای ترکیه به شمال سوریه بیشتر شود.
وی ادامه داد:این مسئله یکبار در عفرین روی داد و ما شاهد بودیم پیوستگی میان پ.ی.د و پ.ک.ک ترکیه را بر آن داشت تا به عفرین حمله کند.این خطر همواره متوجه کُردستان سوریه است و اگر پ.ی.د بر همین عقلیت ادامه دهد، امکان اینکه ترکیه دوباره حمله تازه ای را علیه کُردها در سوریه شکل دهد وجود دارد.
مسئول دفتر ارتباطات انجمن میهنی کُرد سوریه ضمن‌ بیان‌این‌ مطلب که ، مادامی ارتباط بین‌ پ.ک.ک و پ.ی.د وجود داشته باشد،ترکیه به شمال سوریه حمله می کند، گفت:خطر حمله دوباره ترکیه به کُردستان سوریه وجود دارد ، اما هر چقدر کُردها قویتر باشند این خطر کمتر می شود و ترک ها نمی توانند بصورت آشکار به کُردها در سوریه حمله کنند.
وی تصریح کرد:مقامات ترک می گویند پ.ی.د بخشی از پ.ک.ک است .وقتی ارتباطی میان این دو نماند و  جریان‌ها و احزاب دیگر کُرد هم در خودمدیریتی سهیم شوند، ترکیه دیگر بهانه ای برای حمله نمی کند.
وی افزود:لذا در صورت حضور همه جریان های سیاسی در شمال سوریه ، حمایت بین‌المللی هم از کُردها در سوریه شکل می گیرد و احزاب کُردی با دست‌باز در آینده سوریه مشارکت خواهند کرد و همه طرف ها آن ها را به رسمیت می شناسند.
عماد برهو در پاسخ به این‌سوال که در حال حاضر ارتباط میان شما و پ.ی.د در چه سطحی است، توضیح داد:ارتباطی بین ما(انجمن میهنی کُردهای سوریه) و خودمدیریتی شمال سوریه وجود ندارد و بالعکس هر روز ، فشار و حمله رسانه ای گسترده ای از سوی خودمدیریتی شمال سوریه علیه احزابی که در انجمن میهنی حضور دارند، شکل می گیرد.
وی خاطر نشان کرد:اوضاع مناسب نیست و در حال وخیم تر شدن است.دفاتر ما  بسته شده و رهبران و اعضای انجمن میهنی در زندان های پ.ی.د به اسارت گرفته شده اند و حتی اعضا و رهبران کُردی که خارج‌ از کُردستان سوریه زندگی می کنند ، اجازه بازگشت به سرزمین خود را ندارند و نمی توانند ارتباطی با مردم در داخل خاک‌ سوریه داشته باشند.
عضو انجمن میهنی کُرد در سوریه با بیان‌این‌مطلب که کُردها در سوریه نیازمند یک‌استراتژی مشترک‌ هستند،اذعان کرد: ما به عنوان انجمن میهنی کُردی معتقدیم در شرایط امروز اتحاد و هماهنگی میان جریان های کُردی در شمال سوریه واجب و لازم است، به ویژه آن که برخی تحولات بین‌المللی در حال وقوع است و در آینده هم موضوع قانون‌ اساسی جدید سوریه مطرح است، به همین دلیل لزوم هم افزایی و اتحاد میان‌جریان های کُرد در سوریه ، امر حیاتی است.
عماد برهو در خصوص آینده ارتباط انجمن میهنی کُرد با خودمدیریتی شمال سوریه ، اظهار کرد:انجمن میهنی کُرد همواره با آغوش باز ، از ارتباط و نزدیکی بین احزاب کُرد در سوریه استقبال می کند.پیشتر چند بار تلاش هایی برای نزدیکی ما و پ.ی.د شکل گرفت اما پ.ی.د این اقدامات را بی نتیجه گذاشت.
وی تاکید کرد:در حال حاضر بهتر است نیروهای بین‌المللی سرپرستی ارتباط بین‌ انجمن میهنی کُرد و پ.ی.د را در اختیار بگیرند چرا که آن‌ها می توانند بانی ارتباط بین ما و آن ها شوند.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین