۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • وزیرخارجه ترکیه: کردهای ترکیه از پ.ک.ک حمایت نمی کنند/ ترکیه قصد ورود به سوریه را ندارد

وزیرخارجه ترکیه: کردهای ترکیه از پ.ک.ک حمایت نمی کنند/ ترکیه قصد ورود به سوریه را ندارد

  • ۶ خرداد ۱۳۹۴
  • ۲۳۲ بازدید
  • ۰

مولود چاووس اوغلو در سخنانی اعلام کرد که برادران کردمان در ترکیه ایدئولوژی حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) را قبول ندارند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری اخلاص، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه طی سخنانی در لندن اعلام کرد: در جمهوری ترکیه ما به تمام شهروندان ترکیه اعم از کرد، ترک، عرب و … به عنوان شهروندان درجه یک نگاه می کنیم. نگاه متفاوت به شهروندان ترکیه و تبعیض نژادی در کشور باعث افزایش تجزیه طلبی خواهد شد. در داخل کشور با هر گونه فعالیت های تجزیه طلبانه مبارزه خواهیم کرد و اجازه فعالیت به آنان را نخواهیم داد. در آستانه انتخابات پارلمان ترکیه پ.ک.ک با اقدامات مسلحانه خود در حال سایه انداختن بر امنیت روند انتخابات است. برادران کردمان در ترکیه ایدئولوژی حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) را قبول ندارند. با این ایدئولوژی مطابق نیستند کردهای ترکیه دارای اعتقادات محافظه کارانه و اسلامی هستند.
وی در ادامه اظهارات خود عنوان کرد: مردمان کرد ترکیه مجبور نیستند از اندیشه های مارکسیستی – لنینیستی حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) حمایت کنند. آنان نیز نباید با استفاده از سلاح در صدد مجبور کردن مردم کرد ترکیه برای دادن رای به حزب دموکراتیک خلق ها برآیند. کسی که به دموکراسی، حق و آزادی معتقد است به هیچ عنوان نباید با مدد گرفتن از سلاح در پی کسب رای باشد. ما قانون “وضعیت ویژه در مناطق کردنشین ترکیه” را لغو کردیم، این کار را برای آن انجام دادیم که مردم کرد ترکیه بتوانند در آزادی زندگی کنند. ما تمام تلاشمان را صورت دادیم تا مردم کرد ترکیه احساس فشار نکنند. تمام تلاشمان را برای لغو قانون های ضد حقوق انسانی در مناطق کردنشین ترکیه انجام دادیم. ولی اکنون مشاهده می کنیم کردهای ترکیه از جانب افرادی مورد فشار قرار گرفته اند که در ظاهر نماینده کردهای ترکیه هستند و از آنان حمایت می کنند.
وزیر خارجه ترکیه در خصوص موضع این کشور در برابر سوریه خاطرنشان کرد: ترکیه طرحی برای ورود به کشور سوریه به همراه عربستان سعودی ندارد. در سیاست خارجی ترکیه چنین تفکری جای ندارد. کشورهای حاشیه خلیج فارس در خصوص حملات زمینی به سوریه همواره اصرار می کنند. در ۲ ژوئن در پاریس فرانسه جلسه ای مهمی ترتیب داده خواهد شد. احتمال این که بشار اسد رهبر سوریه نیز در این مراسم حضور داشته باشد زیاد به نظر می رسد. ما تنها خواستار رفع نگرانی های خود از جانب این کشور هستیم. بهترین راه حل پایان جنگ داخلی سوریه و تشکیل دولت ملی با در نظر گرفتن تمام طرف ها است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *