۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • وزارت کشور ترکیه: احتمالاً پلیس مسئول مرگ نوجوان ۱۲ ساله در جزیره است

وزارت کشور ترکیه: احتمالاً پلیس مسئول مرگ نوجوان ۱۲ ساله در جزیره است

  • ۵ بهمن ۱۳۹۳
  • ۳۳۸ بازدید
  • ۰
وزارت کشور ترکیه گفته است که احتمالاً پلیس، مسئول مرگ نیهات کازانهان۱۲ ساله است که پیشتر مرگ او را کار شبه نظامیان نزدیک به PKK اعلام کرده بودند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از تودی زمان، وزارت کشور ترکیه در بیانیه ای اعلام کرده است که بازرسانی برای روشن ساختن دلیل مرگ نیهات کازانهان تعیین کرده است و یافته های اولیه نشان می دهند که احتمالاً نیروهای امنیتی مستقر در منطقه، در مورد مرگ کازانهان مقصرند.
کازانهان چهارشنبۀ گذشته در شهر جزیره مورد اصابت گلوله قرار گرفت و سپس در نتیجۀ جراحاتش جان سپرد. این ششمین مرگ در منطقۀ آشوب زدۀ جزیره است که از ۲۷ دسامبر ۲۰۱۴ تاکنون روی داده است.
در تلاش برای فرو نشاندن تنشی که هفته ها است در این ناحیه بالا گرفته است، رئیس مشترک کنگرۀ جوامع دموکراتیک (
DTK)، خطیب دجله، و نمایندگان شرناخ از حزب دموکراتیک خلق ها (HDP)، سلما ایرماک و فیصل ساری یلدیز، برای گفتگو با نهادهای مدنی راهی منطقه شدند. در همین زمان بود که مشخص شد کازانهان مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به شدت مجروح شده است.
براساس گزارش اولیۀ دایرۀ پزشکی قانونی دیاربکر (
ATK)، سر نیهات کازانهان مورد اصابت یک گلولۀ پلاستیکی ۵ سانتیمتری قرار گرفته است. گلولۀ مذکور برای بررسی بیشتر به آزمایشگاه جنایی پلیس دیاربکر ارسال شده است.
گزارش آزمایشگاه پلیس مشخص کرده است گلوله ای که کازانهان را به قتل رسانده از یک تفنگ شکاری شلیک شده است. گزارش اشاره کرده است که دوایر پلیس و به ویژه دایرۀ پلیس جزیره چنین اسلحه هایی ندارند و اسلحه های مشابه بیشتر توسط گروه های کرد به کار رفته اند و معلوم شده که در خلال درگیری های میان
PKK و کردهای اسلام گرا تعدادی فروشگاه محصولات شکاری به غارت رفته اند.

حال اما وزارت کشور ترکیه می پذیرد که ممکن است عامل مرگ این نوجوان ۱۲ ساله پلیس بوده باشد و تاکید می کند که بررسی ها را تا رسیدن به نتیجه نهایی ادامه می دهد.
وزارت کشور اعلام کرده که بررسی ها دربارۀ مرگ آن پسر بچه در همۀ ابعاد ادامه دارد و همۀ احتمالات در نظر گرفته خواهد شد. مرگ این پسر بچه یک هفته پس از مرگ یک نوجوان ۱۴ سالۀ دیگر اتفاق افتاد که در درگیری های شهر جزیره میان نیروهای امنیتی و جنبش جوانان انقلابی میهن پرست (
YDG-H) جان خود را از دست داد.
جزیره از زمان درگیرهای مرگبار ماه گذشته میان کردهای طرفدار
PKK و کردهای اسلام گرا در نا آرامی به سر برده است. این درگیری ها منجر به مرگ ۴ تن و مجروح شدن ۵ تن دیگر در محلۀ نور شهر جزیره شدند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین