۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • استراتژی جدید HDP برای انتخابات مجلس ترکیه

استراتژی جدید HDP برای انتخابات مجلس ترکیه

  • ۵ بهمن ۱۳۹۳
  • ۳۴۱ بازدید
  • ۰
دمیرتاش و بولدان از شهر استانبول نامزد انتخابات خواهند شد
حزب دموکراتیک خلق ها تصمیم گرفته است تا برای کسب رأی در مناطق غیرکردنشین ترکیه، چهره های محبوب و مشهور حزبش را در این مناطق نامزد کند.

انجمن بی تاوان آذربایجان آذربایجان غربی به نقل از Haberler، بر اساس اخبار منتشر شده از منابع نزدیک به حزب دموکراتیک خلق ها، این حزب برای این که بتواند رای ۹٫۷ درصدی خود در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه را حفظ کرده و علاوه بر این حد نصاب انتخابات را به دست آورد، باید استراتژی خود در شهرهای بزرگ به خصوص در غرب کشور را تغییر دهد. زیرا در منطقه شرق و جنوب شرق ترکیه هم هر چقدر رای به دست آورد باید در منطقه غرب نیز به درصدی از آرا دست پیدا کند. در غیر این صورت دستیابی به حد نصاب ۱۰ درصدی خیالی بیش نخواهد بود. درهمین راستا شهرهای استانبول و ازمیر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند و به نظر می رسد که حزب دموکراتیک خلق ها تصمیم گرفته در این مناطق از کسانی استفاده کند که چهره های شناخته شده و محبوبی هستند.
در درون حزب دموکراتیک خلق ها شناخته شده ترین و محبوب ترین شخصیت را می توان صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک این حزب عنوان کرد به همین دلیل وی نامزد انتخابات مجلس ترکیه از منطقه یک (آناتولی) استانبول خواهد بود. شخصیت شناخته شده دیگر، پروین بولدان، رئیس فراکسیون حزب دموکراتیک خلق ها در مجلس ترکیه نیز از منطقه سه (باکیر کوی و اطراف) نامزد انتخابات پارلمان ۲۰۱۵ ترکیه خواهد شد. همچنین حزب دموکراتیک خلق ها بر روی اساتید دانشگاه نیز در این انتخابات سرمایه گذاری کرده است و در این چارچوب “پروفسور میتهات سَنجَر” از اساتید بزرگ کُرد ترکیه که در جامعه آکادمی ترکیه و جهان از اعتبار بسیار زیادی برخوردار است از شهر ماردین ترکیه نامزد این انتخابات خواهد شد.
لازم به ذکر است، تاکتیک حزب دموکراتیک خلق ها در انتخابات پیش رو سرمایه گذاری بر روی افراد مطرح و شناخته شده ترکیه است بنابراین در روزهای آتی مطرح شدن اسامی مهم از جانب این حزب محتمل به نظر می رسد. در همین راستا حزب دموکراتیک خلق ها گفتگوهایی با “قادر اینان” از بازیگران معروف کرد ترکیه را آغاز کرده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین