۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • واکنش ۸ مارس مادران دیاربکری: ” PKK دختران ما را از ما گرفت، چنین روزی برای ما نیست”

واکنش ۸ مارس مادران دیاربکری: ” PKK دختران ما را از ما گرفت، چنین روزی برای ما نیست”

  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
  • ۲۰۵ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :‌واکنش مادران دیاربکر در ۸ مارس : ” HDP و PKK دخترانمان را از ما گرفتند ، چنین روزی برای ما نیست ”

مقاومت خانواده هایی که فرزندانشان توسط گروه تروریستی پ.ک.ک ربوده شده و به کوهستان منتقل شده اند در ۹۱۸ امین روز خود ادامه دارد.خانواده های تحصن کرده در مقابل دفتر حزب دمکراتیک خلق متوجه شدند که زنان وابسته به حزب دمکراتیک خلق در ساختمان مشغول برگزاری سالگرد روز جهانی زن هستند به رفتار انها واکنش نشان دادند . خانواده ها که با ورود و خروج از در پشتی متوجه شدند اعضای HDP در روز ۸ مارس روز جهانی زن را جشن می گیرند ، به این وضعیت واکنش نشان دادند. با پرچم هایی که در دست داشتند، در مقابل درب پشتی بیانیه ای دادند.

مادران تحصن کننده گفتند: ۸سال است که HDP و PKK حق یک زن را گرفته و او را به قتل رسانده اند.» تورکان موتلو، مادر شیما جیلان تکین(دختری که توسط پ ک ک ربوده شده)، در بیانیه ای مطبوعاتی از طرف خانواده ها مدعی شد که حامیان حزب دمکراتیک خلقها دختران ما را به کشتن هدایت کرده اند . موتلوگفت: «به پشت در ساختمان آمدیم. چون بچه ها و دخترهای ما را از جلو در می آورند و از در پشتی به کوه می برند. امروز ۸ مارس روز جهانی زن است، من اینجا یک زن هستم و دخترم که در کوه ربوده شده است او نیز یک زن است. برای ما روز زن وجود ندارد. ۸ سال است که HDP و PKK حق زنان را گرفته وصدها زن را به قتل رسانده اند. من غزالم را از حزب دمکراتیک خلق و پ ک ک می خواهم که برگردانند . برای ما چیزی به نام روز زن وجود ندارد، چنین چیزی وجود ندارد. آیا من هم در این مملکت زن نیستم؟ دختر من هم زن نیست؟ چرا برای زنان ارزشی قائل نیستند اعضای (حزب دمکراتیک خلق)HDP در اینجا قلب همه مادران را به درد آوردند و فرزندانمان را از ما گرفتند.” شما دختران ما را محکوم به مرگ کرده اید.»
سلیل بگداش به نمایندگی از پدرانی که دخترانشان توسط سازمان تروریستی پ.ک.ک به زور به کوه ربوده شده اند، گفت :
آنها می گویند، Jin jiyane “زن زندگی است” آنها دروغ می گویند. چرا اینجا کسی از حقوق مادران سوال نمی کند؟ دلیل آمدن ما به در پشتی این است که همه فرزندان ما از این در پشتی به کوهستان برده اند؟ ، بچه هایمان را از در پشت ساختمان به کوه بردند و پسرم را از این در پشتی به کوه بردند، به همین دلیل ما اینجا هستیم. امروز، ۸ مارس، روز جهانی زن است، والدینی که اینجا هستند داغدارند چگونه جشن خواهند گرفت؟ دلیلش این است که بعضی ها دختر شان ربوده شده و در چنگ پ ک ک است و عده ای هم ، که پسرشان در چنگ پ ک ک است ، اینها با چه روحیه یی جشن خواهند گرفت ؟ کسانی که از حقوق بشر صحبت می کنند، اگر کمی از خدا و رحمت او می ترسند، بیایید وضعیت مادران را در اینجا ببینید. اینها(حزب دمکراتیک خلق) دروغ می گویند دم از حقوق زنان می زنند .پس چرا شما دختران ما را به اعدام محکوم کردید، وانها را به مرگ فرستادید
HDP باید این را بداند یاخواسته ما را در اینجا براورده کند یا ما هرگز اینجا را ترک نمی کنیم.»
خانواده ه که در مقابل ساختمان HDP اعتراض کردند و با پرچم ترکیه در دستان خود و با بنری که روی آن نوشته شده بود “مثل مادر باش، سرزمینی مثل دیاربکر نیست” با سر دادن شعارهای “مرگ بر HDP” ومرگ بر پ ک ک ” “ترک و کرد برادر هستند”
معلوم شد که از ۲۶۶ خانواده شرکت کننده در این تحصن ۵۹ خانواده فرزندشان دختر هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *