۲۸ فروردین ۱۴۰۳

واکاوی تناقضات گفتاری اردوغان

  • ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
  • ۳۴۰ بازدید
  • ۰

هنگامی که در سال ۱۳۸۷ ، رجب طیب اردوغان در اعتراض به کشتار مردم غزه و فلسطین ، کنفرانس مشترک با شیمون پرز رییس جنایتکار رژیم اشغالگر قدس را ترک کرد ؛ همگان این اقدام اورا تحسین کردند و در آن روز اردوغان ستاره و قهرمان مبارزه با اسرائیل شد . برخی از مردم فلسطین نیز در مقام گرامیداشت اردوغان و به عنوان قدردانی از او ، فرزندان تازه به دنیا آمده خود را ” رجب یا طیب و یا اردوغان ” نامگذاری کردند .

انجمن بی تاوان آذربایجان :اعزام کشتی ” ماوی مرمره ” به سوی غزه و حمله کماندوهای ارتش اسراءیل به این شناور غیر نظامی و کشتن ۹ سرنشین آن و در ادامه اخم و اعتراض اردوغان به این رخداد ، موجب تقویت هر چه بیشتر جایگاه و تثبیت موقعیت اردوغان نزد مردم منطقه شد .

گذشت زمان و حوادث بعدی ، پرده های تزویر و ریا را به مرور کنار زد و حقایق نهفته در پشت صحنه را آشکار ساخت . امروز به خوبی روشن است که حکومت لائیک ترکیه و مناسبات حاکمان آن از جمله اردوغان با اشغالگران قدس و جنایت پیشگان صهیونیست ، نه تنها کاهش پیدا نکرده است بلکه روابط آشکار و پنهان ترکیه و اسرائیل در تمام سطوح و زمینه ها بیش از پیش گسترش پیدا کرده است .

همکاری های نظامی و امنیتی و تجاری ، از جمله این زمینه ها هستند . ترکیه هم اینک از بهترین خریداران تجهیزات نظامی ساخت رژیم صهیونیستی است . نقاط مرزی ترکیه محل استقرار سامانه های جاسوسی و رهگیری اسرائیل و شهرهای توریستی ترکیه نیز ، جولانگاه عوامل موساد برای شکار طعمه ومحل قرار و ملاقات با مزدوران خود و حوزه امن فعالیت ، پیرامون اهداف منطقه ای و فرا منطقه ای آنها است .

صحنه سوریه و آنچه که در این کشور جریان دارد براستی محل برملا شدن دروغ بزرگ اردوغان و بر ملا شدن حقایق نهفته در نمایش و شا مورتی بازی های اوست . هم اینک ترکیه ، در کنار رژیم اشغالگر قدس و تروریست های القاعده و شاخه سوری آن النصره و به همراه جناح مرتجع و سازشکار و وابسته حکومت های عربی و در کنار امریکا و انگلیس ؛ همه در یک جبهه و در یک سنگر و کاملاً همساز و همراه با هم ، علیه حکومت و مردم و کشور سوریه و مقدسات اسلامی ، می جنگند .

جنگنده های رژیم اشغالگر قدس دقیقاً همان منطقه ای را مورد تهاجم قرار می دهند که وهابیون القاعده در صدد اشغال آن هستند . سلاح های امریکایی که با پول اعراب مرتجع و از مسیر ترکیه در اختیار تروریست های سلفی و وهابی قرار گرفته است همان مردمی را به خاک و خون می کشند که هواپیماهای اسرائیلی آنها را بمباران می کنند .

حکومت ترکیه و اردوغان ، همزمان با ژست گیری و نمایش مضحک ضد اسرائیلی ، در جبهه ارتجاع و وابسته عربی و همگام با تروریست های القاعده و النصره ؛ همه توان خود را معطوف سرنگونی حکومت کشوری می نماید که مقاومت در برابر اشغالگران قدس و حمایت از مقاومت فلسطین ، راهبرد اصلی آن است و در تمام سال های گذشته به عنوان پای ثابت مقابله با اشغالگران قدس و در کنار مردم مظلوم فلسطین حضور فعال و مؤثر داشته است .

ترکیه نمی تواند پاسخگوی ماجراجویی های خونین امروز خود در سوریه باشد و نمی تواند از پذیرش مسؤلیت مستقیم خود در کشتار مردم سوریه و تحمیل آوارگی به ده ها هزار زن و مرد و کودک سوری و ویرانی زیر ساخت های این کشور فرار کند ؛ همانگونه که با گذشت زمان ، هنوز نتوانسته است از مسؤلیت نسل کشی ارامنه در سال ۱۹۱۵ ، شانه خالی کند.

ممکن است مقامات امروز ترکیه گذشته خود و چگونگی روی کار آمدن خود را از یاد برده باشند اما ذهن بیدار تاریخ هرگز جنایاتی را که از سوی آنها در سوریه انجام می پذیرد ؛ فراموش نخواهد کرد و از یاد نخواهد برد.

اردوغان سال گذشته در تجمع بزرگ علویان و شیعیان ترکیه در روز عاشورا شرکت کرد اما یا نمی داند و یا خود را به جهالت زده است که کسانی با طمع رسیدن به حکومت ری ، حضرت ابا عبدالله الحسین ( علیه السلام ) را مظلومانه به شهادت رساندند و امروز تاریخ در حال تکرار است و اردوغان به طمع احیاء امپراطوری عثمانی و تسلط دوباره بر منطقه ، مردم بی دفاع سوریه و غیر نظامیان را قتل عام می کند .

اردوغان با به نمایش گذاشتن اعتراض به کشتار مردم غزه و اغفال مردم و فراهم آوردن محبوبیت و مقبولیت ، اینک در حال ایفای نقش اصلی خود است یعنی تلاش برای نجات اشغالگران از تنگنای مقاومت و انتفاضه . نقطه آغازین این حرکت ، سرنگونی حکومت سوریه و ویران ساختن این کشور است تا شاید اشغالگران مجال دو باره ای برای تنفس و فضای حیاتی امنی برای ادامه موجودیت خود و تداوم بخشیدن به اشغالگری پیدا نمایند و خاورمیانه مجدداً به حیات خلوت امریکا تبدیل شود .

خنده دار تر از این ممکن نیست : ترکیه به عنوان اولین کشور اسلامی است که با رژیم اشغالگر قدس مناسبات رسمی دیپلماتیک برقرار کرده است و نمایندگی های سیاسی دو طرف از سال ها پیش تا کنون و بی وقفه و تعطیلی در سطح سفیر فعال بوده اند و با مناسبات گسترده نظامی و تجاری با اشغالگران ، امروز داعیه دار حمایت از فلسطین و مبارزه با اسرائیل است و هم زمان با هم و در یک سنگر در برابر سوریه می جنگند و خونریزی می کنند .

وهابی های مرتجع با ادعای پیروی از سلف صالح ، وقیحانه به اماکن مذهبی هتک حرمت نموده و به نوامیس مسلمانان سوری جسارت می کنند . هم اینان که به دروغ داعیه اسلام دارند ، تا کنون از گل نازک تر به اسرائیل نگفته اند و در پرونده سیاه آنها حتی یک مورد شلیک به سوی مناطق اشغالی حتی با تفنگ ساچمه ای هم به ثبت نرسیده است و تا کنون به اسارت گرفتن یک سرباز اسرائیلی را نیز در عملیات خود ندارند و هر چه هست قتل عام مسلمانان است .

شیوخ مرتجع عرب و سرسپردگان کاخ سفید که اینک بی محابا و با دست ودلبازی و سخاوت بی مثال ، هزینه اهداف امریکا در منطقه و هزینه های جنگ علیه سوریه را می پردازند ، تا کنون حتی یک درهم برای مقاومت در برابر اسرلئیل هزینه نکرده اند و هم اینان که با دیکتاتوری و استبداد خانوادگی و قبیله ای بر کشور و کشورک های خود حکومت می کنند ، سردمدار ایجاد حکومت مردمی در سوریه شده اند .

امریکا نیز با ایجاد و تقویت و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی و لجستیکی از گروهک تروریستی النصره ، مدعی تلاش برای ایجاد دمکراسی در سوریه است . البته این ادعا چندان هم عجیب نیست ؛ مدل امریکایی دمکراسی ، جز از طریق کشتار و بمب گذاری از سوی تروریست ها و جز با حمایت دیکتاتور های وابسته منطقه ای ، محقق نمی گردد .

اهداف جبهه ارتجاع از گسیل طیف گوناگونی از نیرو و انبوهی از سلاح های ویرانگر و حجم قابل توجهی از دلار های نفتی به سوریه را می توان در ۴ محور کلی دسته بندی نمود : ۱– منحرف ساختن و ممانعت از توسعه بیداری اسلامی به سوی حکومت های دست نشانده ۲—از بین بردن مقاومت در برابر اشغالگران قدس ۳ – تضعیف جمهوری اسلامی ایران ۴—باز گرداندن اقتدار از دست رفته امریکا در منطقه . اما ایشان خود به خوبی می دانند که برای دستیابی به این اهداف راه طولانی و پر خطر و پر هزینه ای پیش روی دارند و چه بسا از دست دادن تمام یا بخشی از حکومت های زبون و وابسته کمترین هزینه آن باشد .

به آقای اردوغان برگردیم : او در کنفرانس داووس خطاب به همپالگی امروز خود پرز ، گفت : شما کشتن انسان ها را خوب می دانید . شما از کودک کشی و آدم کشی لذت می برید . برای من مسیحی ، یهودی یا مسلمان در صورتی که ظلمی به آنان روا داشته شود فرقی نمی کند و مسئله برای ما انسان بودن فرد است و نگرش من به انسان این گونه است . وی خطاب به پرز ادامه داد : فصل ششم تورات را فراموش نکنید . این بخش می گوید که نباید انسان ها را کشت .

و امروز آیا شایسته نیست تا آقای اردوغان مخاطب سخنان ۵ سال پیش خود باشد و نباید به او گفت : شما از کشتن و کشته شدن انسان ها و کودکان سوری لذت می برید . نباید به او یاد آور شد که مردم سوریه انسان هستند و کودکان سوری نیز کودک هستند . نباید برای آقای اردوغان آیاتی از کلام خدا را تلاوت کرد . آنجاکه در آیه ۳۳سوره اسراء آمده است : و لا تقتلوا النفس التی حرم الله الا بالحق و من قتل مظلوماً فقد جعلنا لولیه سلطاناً و یا آیه ۳۲ سوره مائده را که خداوند فرمود : من قتل نفساً به غیر نفس او فساد فی الارض فکانما قتل الناس جمیعاً . وآیا نباید بازهم برای آقای اردوغان قرآن تلاوت کرد و آیا نباید به ایشان خاطر نشان ساخت که خداوند متعال در بیش از ۶۰ آیه هشدار داده است که : ویل یومئذ للمکذبین .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *