۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تداوم تنش بین احزاب کُرد سوریه

  • ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
  • ۲۷۳ بازدید
  • ۰

شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک موسوم به واحدهای دفاع از خلق، در قامیشلو به مغزاه داران و اصنافی که پرچم مرسوم حکومت اقلیم کردستان را بر سر در مغازه های خود نصب کرده اند، هشدار داد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :تنش و اختلاف سیاسی بین احزاب کُرد سوریه، همچنان ادامه دارد. کردپرس در تماس با هوشین عمر فعال سیاسی کُرد سوری به بخشی از ابعاد این ماجرا پی برد. بنا به گفته های هوشین و فعالان سیاسی دو حزب الپارتی و متقدم، نیروهای شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک (نزدیک به پ.ک.ک) با پیاده کردن چند تن از سران احزاب کُرد سوری از خودروهای شخصی آنان در مرز ترکیه و سوریه به بهانه بازرسی و تشخیص هویت، موجب برانگیخته شدن واکنش های اعتراض آمیز گسترده ای بین فعالان سیاسی سوری نزدیک به بارزانی شد و این اقدام نیروهای دفاع از خلق را تحقیرآمیز و تحریک کننده دانسته و خواستار عذرخواهی رسمی از سوی حزب اتحاد دموکراتیک شدند اما این حزب رسما اعلام کرد که نیروهای مورد اشاره، تحت نظر هیات عالی کردهای سوریه فعالیت می کنند و از حزب مزبور دستور نمی گیرند.
همچنین از قامیشلو خبر رسیده که تعدادی از نیروهای مدافع خلق با مغازه دارانی که پرچم مرسوم اقلیم کردستان عراق را بر سر درمغازه های خود نصب کرده اند، برخورد کرده و به آنان هشدار داده اند که باید از پرچم سه رنگ ساده ای استفاده کنند که بیشتر از سی کردهای هوادار پ.ک.ک مورد توجه قرار می گیرد.
از سویی دگیر نشست ۴ حزب سیاسی کُرد در اربیل برای تاسیس یک نیروی مشترک از اعضای این ۴ حزب هنوز به نتیجه روشنی نرسیده است اما پیش بینی تحلیل گران سیاسی کُرد سوریه حاکی از آن است که تشکیل یک گروه نظامی مشترک با حضور نیروهای وابسته به ۴ حزب نزدیک به بارزانی، اختلافات این گروه ها با نیروهای نظامی موسوم به واحدهای دفاع از خلق را تشدید خواهد کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین