۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • هلاکت ۷۲۱ تروریست پ.ک.ک از ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳

هلاکت ۷۲۱ تروریست پ.ک.ک از ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳

  • ۱۸ آبان ۱۴۰۲
  • ۱۰۸ بازدید
  • ۰

وزیر کشور ترکیه علی یرلیکایا روز چهارشنبه اعلام کرد که ۷۲۱ تروریست پ‌ک‌ک بین ژانویه تا نوامبر نابود شدند و نیروهای امنیتی ۱۲۶ حمله تروریستی را در مدت مشابه خنثی کردند.

به گزارش انجمن بی تاوان، تروریسم همچنان یک اولویت امنیتی برای ترکیه است، اگرچه یک کارزار شدید در دهه گذشته این تهدید را کاهش داده است. پ ک ک تهدید اصلی است و این کشور به دنبال ریشه کنی آن در داخل و خارج از مرزهای خود است. علی یرلیکایا، وزیر کشور روز چهارشنبه گفت که آنها ۷۲۱ تروریست را بین ۱ ژانویه تا ۱ نوامبر “خنثی” کردند، از جمله ۵۲۵ نفر که زنده دستگیر شدند، ۸۴ کشته کشته شدند، پنج زخمی دستگیر شدند و ۱۰۷ نفر دیگر که تسلیم مقامات ترکیه شدند.

یرلیکایا خطاب به کمیته برنامه ریزی و بودجه پارلمان ترکیه در آنکارا، پایتخت این کشور، گفت: نیروهای امنیتی در همین مدت ۱۹۷۵۶ عملیات علیه این گروه تروریستی انجام دادند. وی خاطرنشان کرد که مقامات ۱۲۶ اقدام تروریستی از جمله ۱۰۴ بمب گذاری در ۱۰ ماه گذشته را در عملیات علیه پ ک ک و گروه های تروریستی چپ خنثی کردند.

پس از حمله اول اکتبر که مقر پلیس ملی ترکیه در آنکارا را هدف قرار داد، اولین حمله بزرگ پ‌ک‌ک در یک شهر بزرگ پس از حمله در خیابان استقلال در استانبول، که سال گذشته شش کشته بر جای گذاشت، ترکیه اعلام کرد که ممکن است صلیب جدیدی را راه اندازی کند. -حمله مرزی علیه گروه تروریستی در همین حال، وزارت کشور یک سری عملیات به نام «عملیات قهرمانان» را آغاز کرد و ده‌ها مظنون پ‌ک‌ک را در سراسر کشور دستگیر کرد.

پ‌ک‌ک بخش‌هایی از زمین‌ها را در شمال سوریه زیر نظر شاخه سوری تحت حمایت ایالات متحده، YPG، کنترل می‌کند. در شمال کوهستانی عراق، رهبری گروه تروریستی مخفیگاه‌هایی را حفظ می‌کند.

پ ک ک از سوی ترکیه، آمریکا، بریتانیا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته شده است. در سال ۱۹۸۴ کمپین خشونت آمیزی را در جنوب شرقی ترکیه به راه انداخت و بیش از ۴۰۰۰۰ نفر در نتیجه آن کشته شدند.

ترکیه در دهه گذشته پس از یک سکون کوتاه کمپین ضد تروریسم خود را تجدید کرد. در عراق، عملیات شمشیر پنجه را در سال ۲۰۲۲ برای از بین بردن تروریست های پنهان شده در مناطق کوهستانی شمال عراق آغاز کرد. این تهاجم با حملات گاه و بیگاه دقیق و حملات «تلافی جویانه» علیه تروریست هایی که درگیر آتش آزار و اذیت می شوند یا تلاش می کنند برای انجام حملات به ترکیه نفوذ کنند، ادامه می یابد.

یرلیکایا گفت که پ‌ک‌ک به لطف کار نیروهای امنیتی در آستانه انقراض قرار گرفته است و به تغییر مناطقی در جنوب شرقی ترکیه که زمانی به دلیل حملات پ‌ک‌ک ناامن تلقی می‌شد، از کوه نفت‌خیز گابر تا حومه‌های دیدنی حکاری اشاره کرد. اکنون میزبان جشنواره های جوانان است.

وزیر گفت که عملیات ضد تروریسم بین ژانویه و نوامبر منجر به دستگیری ۱۱۷۸ مظنون پ ک ک شد. او همچنین گفت: «تعداد کسانی که به پ‌ک‌ک می‌پیوندند تقریباً به صفر رسیده است. یرلیکایا اعتصاب تحصن «مادران دیاربکر» را در پنجمین سال آن ستود و گفت این اعتراض به ۴۶ تجمع مجدد منجر شد. “مادران دیاربکر” نامی است که به گروهی از زنان داده می شود که در خارج از دفاتر حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) که متهم به وابستگی به پ ک ک در استان دیاربکر است، دست به تحصن زدند. اعتراض مادران که بعداً پدران جوانانی که توسط پ.ک.ک و HDP شستشوی مغزی شده بودند به آنها پیوستند تا به گروه های تروریستی بپیوندند، برخی از اعضای جوان این گروه را متقاعد کرد که به خانه خود، به ویژه از عراق، بازگردند و خود را تسلیم کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین