۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

هفته نامه اشپیگل مدعی شد: ترکیه در حال فروپاشی است

  • ۲۹ مهر ۱۳۹۴
  • ۲۰۲ بازدید
  • ۰

اگر بمبگذاری آنکارا در کشور دیگری روی می داد، سبب اتحاد مردم می شد، اما این حملۀ تروریستی ترکیه را به سمت تفرقه و فروپاشی اجتماعی سوق می دهد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری TimeTurk، هفته نامه معتبر “اشپیگل” (Der Spiegel) آلمان در آخرین شماره خود به بررسی تحولات داخلی در ترکیه پرداخته و در گزارشی ۶ صفحه ای تحت عنوان «ترکیه در حال فروپاشی» به بررسی حملات تروریستی در ترکیه به ویژه بمبگذاری اخیر آنکارا، بحران پناهندگان سوری و سفر آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان به ترکیه پرداخته است.
در این گزارش کشور ترکیه با توجه به تحولات اخیری که در این کشور رخ داده است در آستانه تجزیه خوانده شده و عنوان شده است: اگر در پاریس و یا نیویورک حمله ای تروریستی مشابه آنکارا صورت گرفته بود دست کم برای مدتی گونه ای اتحاد در جامعه به وجود می آمد. ولی با حمله تروریستی ۱۰ اکتبر ۲۰۱۵ در آنکارا، پایتخت ترکیه، این کشور بیش از پیش به جدایی و فروپاشی اجتماعی کشیده شد. حکومت و اپوزیسیون به صورت مقابله گرایانه ای همدیگر را مسئول این بمبگذاری و پیامدهای ناشی از آن معرفی می کنند و در حال اتهام زدن به یکدیگر هستند. بعد از این حمله تروریستی مراسم های یادبود برای جان باختگان این حادثه به خشونت و اعتراضات عمومی کشیده شد. سندیکاها برای شرکت در اعتراضات عمومی از ملت ترکیه دعوت کردند و دانشجویان دست به اعتصابات مختلف زدند. از طرف دیگر اتفاقات متناقضی نیز رخ داد. در بازی ملی فوتبال ترکیه – ایسلند در قونیه، در ۱ دقیقه سکوت که به احترام جان باختگان بمبگذاری آنکارا اعلام شد، برخی با سوت و فریاد “الله اکبر” این مراسم را به هم زدند.
لازم به ذکر است، هفته نامه اشپیگل معتبرترین و پرفروش ترین هفته نامه آلمان به حساب می آید که در حال حاضر با شمارگانی بیش از ۱ میلیون نسخه در شهر هامبورگ آلمان منتش

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین