۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • هشدار کارشناس تُرک : پ.ک.ک به دنبال سوء استفاده از اعتراضات در ایران است

هشدار کارشناس تُرک : پ.ک.ک به دنبال سوء استفاده از اعتراضات در ایران است

  • ۵ مهر ۱۴۰۱
  • ۲۸۵ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : یک کارشناس ترکیه ای درباره اغتشاشات در ایران گفت که گروه تروریستی پ.ک.ک و پژاک در تلاش هستند تا از این شرایط سوء استفاده کنند.

کاگاتای بالچی، دکترای دانشگاه دفاع ملی مستقر در آنکارا، به خبرگزاری آناتولی گفت که اگرچه اعتراضات مستقل از گروه های تروریستی و مسالمت آمیز آغاز شد، این گروه ها به زودی به دنبال هدایت این روند بودند و پژاک وابسته به گروه‌های تروریستی پ‌ک‌ک و کومله شروع به درگیر شدن در تظاهرات‌های متمرکز در شهرهای کردنشین کردند و اعتراضات مسالمت امیز مردم را تبدیل به خشونت و اغتشاش نمودند.

وی با اشاره به کشته شدن مهسا امینی ۲۲ ساله گفت: البته مهمترین دلیل این مزیت برای گروه های تروریستی کرد این است که (امینی) در سقز در یکی از شهرهای کردنشین ایران به دنیا آمده بود و ان ها فرصت را غنیمت دانسته و این مسئله را حول مسئله هویت کردی و به زعم خود به عنوان جنبش آزادی زنان تلقی کردند. در حالی که مرگ مهسا امینی دستاویزی برای گروهک های تروریستی شد تا در تعدادی از شهرها ناامنی ایجاد کرده و اعتراضات مسالمت امیز شهروندان ایرانی را به نفع خود مصادره کنند که البته ناکام ماندند.

ترکیه، آمریکا و ایران همگی گروهک تروریستی پژاک شاخه به اصطلاح ایرانی پ.ک.ک را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده‌اند.

پ‌ک‌ک که در فهرست سازمان‌های تروریستی ترکیه، ایالات متحده و اتحادیه اروپا قرار گرفته است، مسئول مرگ بیش از ۴۰۰۰۰ نفر از جمله زنان، کودکان و نوزادان بوده است.

گروهک های تروریستی کردی که با بی شرمی تمام، زنان را به بردگی خود درآورده و به روش های مختلف از ان ها سوء استفاده می نمایند، حال مدافع حقوق زنان شده و فریاد زن، زندگی، آزادی سر می دهند، در حالی که خود آن ها زندگی و آزادی را از زنان سلب نموده اند.

حمله به سفارت ایران در آتن

اوایل روز یکشنبه، تعدادی مهاجم، کوکتل مولوتف را به سمت سفارت ایران در آتن پرتاب کردند که بنا بر گزارش ها، خسارت قابل توجهی در پی نداشته است. بالچی گفت که با نگاهی به روابط یونان با گروه های تروریستی، گروه تروریستی پ ک ک ممکن است این حمله را سازماندهی کرده باشد.

بالچی با اشاره به اردوگاهی در یونان که ترکیه آن را به عنوان مقر و مرکز آموزشی تروریست ها تبدیل کرده است، گفت: «در روزهای اخیر، به ویژه اردوگاه لاوریون به طور فزاینده ای برجسته شده است.

این اردوگاه محل استقرار بسیاری از گروه‌های تروریستی می باشد. این نشان می دهد که این گروه ها در یونان بسیار فعال هستند. این حادثه ممکن است توسط PKK انجام شده باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین