۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • هشدار فرماندهان عالی پیشمرگ به‌ مقامات و احزاب اقلیم کردستان

هشدار فرماندهان عالی پیشمرگ به‌ مقامات و احزاب اقلیم کردستان

  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
  • ۳۹۱ بازدید
  • ۰

بیش از چهل فرمانده عالی نیروی پیشمرگ در پیامی خطاب به ریاست، نخست وزیر، رئیس پارلمان و احزاب سیاسی و مردم اقلیم کردستان با ابراز نگرانی از تشدید تنش ها و اختلافات در اقلیم، خواستار رفع تنش ها و حل اختلافات از طریق گفتگو و مذاکره شدند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از کردپرس ، چهل و دو تن از فرماندهان عالی نیروهای پیشمرگ در اقلیم کردستان از جمله‌؛ محمد حاجی محمود، محمود سنگاوی، زعیم علی، شیخ جعفر شیخ مصطفی، وستا رسول، انور حاجی عثمان، جمال محمد ایمنیکی، در پیام خود که خطاب به مسعود بارزانی رئیس، نیچروان بارزانی نخست وزیر، یوسف محمد صادق ریاست پارلمان و احزاب سیاسی و مردم اقلیم کردستان نگاشته شده است، با هشدار به‌ این مقامات و احزاب اعلام کرده‌اند که نیروی پیشمرگ، با توجه به احساس مسئولیت ملی و میهنی خود، در این مرحله حساس اقلیم و منطقه، از تنش های موجود احساس نگرانی کرده‌ و هشدار و پیام به مخاطبین این پیام را وظیفه خویش، دانسته اند.
در ادامه اشاره شده: بیش از یک سال است که جهان شاهد مبارزه بی امان نیروی پیشمرگ از جلولا تا شنگال و کوبانی علیه داعش و جانفشانی و دفاع فرزندان اقلیم از خاک و مردم اقلیم کردستان است که در سخت ترین شرایط اقلیمی و تسلیحاتی در این مبارزه‌ ثابت قدم بوده و تاکنون بیش از ۱۲۰۰ تن از نیروهای پیشمرگ جان خود را در این راه از دست داده و هزاران تن دیگر نیز مجروح و جانباز شده اند، اما با این وصف در چنین مرحله حساس و خطرناکی طرف ها و جریان های سیاسی اقلیم اقدام به کشمکش و منازعاتی نادرست و در زمانی نامناسب کرده اند که اقلیم را به ورطه تباهی می کشاند.
نیروهای پیشمرگ درخواست کرده اند که این جریان ها و احزاب، با احساس خطر و در نظر گرفتن حساسیت شرایط کنونی، در کمترین زمان ممکن بر سر میز مذاکره بازگشته و به دور از منافع شخصی و حزبی خود و با نگاهی ملی و میهن دوستانه، برای یافتن راه حلی مسالمت آمیز قدم برداشته و مشکلات خود را به دور از تعصب و از طریق گفتگو حل و فصل کنند؛ چرا که مردم اقلیم کردستان تاوان این اختلافات را خواهند پرداخت.
همچنین در ادامه آمده است که: نیروی پیشمرگ خواستار قدر نهادن احزاب و دولت به جانفشانی ها و مبارزات این نیرو در مقابله با داعش و حفاظت و دفاع از اقلیم است و تاکید می کند که احزاب باید از موضعی ملی عمل کرده و موجب تقویت هر چه بیشتر روحیه نیروهای پیشمرگ شوند.
فرماندهان پیشمرگ هشدار می دهند که تداوم شرایط کنونی و تنش ها و اختلافات میان احزاب و مقامات اقلیم، موجب تضعیف روحیه نیروی پیشمرگ شده و بر سایر اقشار جامعه نیز تأثیرات منفی و مخربی بر جای خواهد نهاد.
در پایان تاکید شده که نیروی پیشمرگ از تمامی اقداماتی که به منظور حل و فصل مشکلات و رفع تنش ها انجام می شود حمایت و قدردانی می کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین