۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • هشدار شدید اللحن ترکیه به طالبانی و اتحادیه میهنی

هشدار شدید اللحن ترکیه به طالبانی و اتحادیه میهنی

  • ۱ مهر ۱۴۰۲
  • ۱۱۱ بازدید
  • ۰

وزیر دفاع ترکیه گفت که به رئیس اتحادیه میهنی کردستان هشدار می‌دهیم که از حمایت از «پ.ک.ک» دست بردارد.

به گزارش انجمن بی تاوان، یاشار گولر، وزیر دفاع ترکیه گفت که به بافل طالبانی، رئیس اتحادیه میهنی کردستان هشدار می‌دهیم  که از حمایت از «پ.ک.ک» دست بردارد.

گولر به روزنامه‌ی “ملیت” گفت: ما دائما به بافل طالبانی هشدار داده‌ایم که از حمایت از پ.ک.ک دست بردارد و روابط خود را با این سازمان قطع کند، در غیر این صورت وضعیت آینده به نفع سلیمانیه نخواهد بود.”

گولر افزود: ما تحرکات اتحادیه‌ی میهنی کردستان را رصد کرده و نظرات خود را به عراق و حزب دموکرات کردستان ارائه می‌دهیم.

وزیر دفاع ترکیه تأکید کرد که آنها بارها به اتحادیه‌ میهنی کردستان هشدار داده‌اند که به دلیل بسته شدن فرودگاه سلیمانیه روابط با اتحادیه میهنی به‌طور کامل قطع شده است.

در حمله‌ی پهپادی روز دوشنبه (۱۸ سپتامبر ۲۰۲۳) به فرودگاه کشاورزی عربت در استان سلیمانیه، سه کارمند مبارزه با تروریسم دولت اقلیم کردستان کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

وزارت خارجه‌ ترکیه اعلام کرد: «نیروهای ضد تروریسم اتحادیه‌ی میهنی کردستان، جنگجویان “پ.ک.ک” و “ی.پ.گ” را در فرودگاه آموزش می دادند.».

وزارت خارجه ترکیه پس‌ازاین حادثه در اعلام کرد: «پ‌ک‌ک فعالیت‌های خود را در سراسر شمال عراق تشدید کرده است و ترکیه تحرکات و فعالیت‌های آن‌ها را بین عراق و سوریه از نزدیک زیر نظر دارد.

این وزارتخانه افزود: «آنها دریافته‌اند که گروه ضد تروریستی وابسته به اتحادیه میهنی کوردستان در حال آموزش با جنگجویان “پ.ک.ک” و “ی. پ. گ” بوده است که به حمله به فرودگاه عربت منجر شد.

پیش‌ازاین دولت ترکیه اعلام کرده بود که اتحادیه‌ی میهنی از فرودگاه سلیمانیه به نیروهای پ.ک.ک و ی.پ.گ کمک می‌کند. ترکیه در تاریخ ۳ آوریل ۲۰۲۳ پروازهای خود به فرودگاه بین‌المللی سلیمانیه را به مدت سه ماه تعلیق کرد و بعداً این تصمیم را تمدید کرد.

در ۷ آوریل ۲۰۲۳ انفجاری در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی سلیمانیه رخ داد که حمله پهپادی اعلام شد. یک روز پس از آن حادثه مشخص شد که هدف این حمله مظلوم عبدی فرمانده‌ی کل نیروهای دموکراتیک سوریه بوده است.

نیروهای دمکراتیک سوریه ابتدا حضور مظلوم عبدی در سلیمانیه را تکذیب کرد، اما بعداً اعلام کرد که برای محافظت از جان وی اطلاعات نادرستی منتشر کرده و تأیید کرد که وی در زمان حمله در فرودگاه سلیمانیه بوده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین