۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • هشدار از حزب بارزانی به اتحادیه میهنی : پ.ک.ک بلای جان اقلیم کردستان است!

هشدار از حزب بارزانی به اتحادیه میهنی : پ.ک.ک بلای جان اقلیم کردستان است!

  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
  • ۱۱۱ بازدید
  • ۰

حزب دمکرات کردستان عراق (KDP) به اتحادیه میهنی کردستان هشدار داد که اقدامات درستی را علیه سازمان تروریستی پ‌ک‌ک انجام دهد. علی اونی، عضو کمیته مرکزی حزب دمکرات کردستان گفت: «حزب اتحادیه میهنی کردستان باید گام های درستی را علیه پ.ک.ک در سلیمانیه بردارد».

به گزارش انجمن بی تاوان، علی اونی عضو کمیته مرکزی حزب دمکرات کردستان گفت که اتحادیه میهنی کردستان باید گام های درستی را علیه سازمان تروریستی پ.ک.ک بردارد و در این باره هشدار داد.

یکی از اعضای کمیته مرکزی حزب دمکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی و افسر حزب دمکرات کردستان در ولسوالی زاخو دهوک، اونی، به نشریه رسمی حزب دمکرات کردستان “تلویزیون کردستان” درباره حضور گروه تروریستی پ.ک.ک در سلیمانیه بیانیه ای دادند.

اونی گفت: اتحادیه میهنی کردستان باید گام های درستی را علیه پ.ک.ک در سلیمانیه بردارد و اگر به همین منوال ادامه پیدا کند، در آینده ای نه چندان دور پ.ک.ک شروع به ایجاد نقاط امنیتی در سلیمانیه خواهد کرد و از مدیران اتحادیه میهنی و سایر مقامات احزاب سیاسی برای شناسایی و پاس درخواست خواهد کرد.»

آونی با بیان اینکه سازمان تروریستی “تسلط” خود را در مناطق رانیه و قلادیزه در سلیمانیه ایجاد کرده است، گفت: “پ ک ک بلای سر منطقه اقلیم کردستان است.

آونی به مقامات سلیمانیه درباره پ ک ک هشدار داد و گفت:

“دوستان ما در مرز سلیمانیه نباید باعث دشمنی پ‌ک‌ک با حزب دمکرات کردستان شوند. پ‌ک‌ک یک سازمان خطرناک است. فردا به تهدید بزرگ‌تری تبدیل خواهد شد. کادرهای پ‌ک‌ک در آغچالار، احمداوا و سنجار چه می‌کنند؟”

“پ‌ک‌ک و وابستگان آن برای سنجار و ایزدی‌ها مشکل دارند”

مدیران دولت منطقه ای کردستان عراق (KRG) اغلب خواستار پایان دادن به حضور پ.ک.ک در منطقه سنجار موصل هستند.

نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان در بیانیه ای در تاریخ ۳ اوت گفت: “پ ک ک و نیروهای آن تنها مشکل، ناآرامی و بی ثباتی را برای شنگال و ایزدی ها به ارمغان آورده اند. آنها زخم های ایزدی ها را عمیق تر کرده اند. پ.ک.ک و سایر نیروهای خارجی شنگال باید از شنگال خارج شوند.

مسعود بارزانی، رهبر حزب دمکرات کردستان نیز در همان روز بیانیه ای صادر کرد و از دولت عراق خواست تا سازمان تروریستی پ.ک.ک را از شنگال خارج کند و از مواضع بغداد در این زمینه انتقاد کرد.

بارزانی: دولت عراق تا کی به قدرت ها و طرف هایی که مانع اجرای توافقنامه شنگال می شوند مهلت می دهد؟

۸۰۰ روستا به دلیل پ.ک.ک قابل بازسازی نیستند

مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان، در بیانیه ای به شبکه فرانس ۲۴ در فرانسه در ۲۷ فوریه ۲۰۲۱، اعلام کرد که ۸۰۰ روستا به دلیل حضور سازمان تروریستی پ.ک.ک قابل بازسازی نیستند و تاکید کرد که حضور این گروه تروریستی را تحمل نخواهند کرد.

پ ک ک متأسفانه از حسن نیت مقامات اقلیم کردستان سوء استفاده کرد. بارزانی گفت: سازمان تروریستی کوه ها و حتی مناطق مسکونی این منطقه را اشغال کرده و به همین دلیل ۸۰۰ روستا قابل بازسازی نیست.

“گاهی اوقات، کشاورزان از دسترسی به زمین های خود محروم می شوند. بیشتر اوقات حتی از روستاها اخراج می شوند. بنابراین ما امیدواریم که این وضعیت تشدید نشود. امیدواریم که پ ک ک درک کند که حضور نظامی آن در این منطقه مفید نخواهد بود. ما قطعاً این را تحمل نخواهیم کرد.”

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین