۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • هزاران کرد در طول سال ۲۰۲۲ برای فرار از سیاست های PKK در اروپا درخواست پناهندگی کردند

هزاران کرد در طول سال ۲۰۲۲ برای فرار از سیاست های PKK در اروپا درخواست پناهندگی کردند

  • ۴ اسفند ۱۴۰۱
  • ۱۴۷ بازدید
  • ۰

بر اساس داده‌های رسمی اروپا که روز چهارشنبه منتشر شد، حدود یک میلیون نفر در سال ۲۰۲۲ درخواست حمایت بین‌المللی در اتحادیه اروپا کردند، در حالی که یک فعال حقوق بشر کرد سوری تأیید کرد که هزاران نفر از آنها کردهایی هستند که از سوریه و از  سیاست های مخرب گروه تروریستی پ.ک.ک در شمال سوریه فرار کرده‌اند.

به گزارش انجمن بی تاوان و به نقل از  آسوشیتدپرس، این تعداد درخواست های پناهندگی در اروپا را به سطحی می رساند که از زمان بحران پناهجویان در سال های ۲۰۱۵-۲۰۱۶ مشاهده نشده است.

این آژانس اعلام کرد که دفتر اروپایی حمایت از پناهندگی اعلام کرد که در سال گذشته ۹۶۶۰۰۰ درخواست پناهندگی در ۲۷ کشور اتحادیه اروپا و همچنین در نروژ و سوئیس ارسال شده است که نسبت به سال ۲۰۲۱ ۵۰ درصد افزایش داشته است.

او توضیح داد که این تعداد شامل بیش از چهار میلیون پناهنده اوکراینی نمی شود که در کشورهای اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از مکانیسم ویژه ای که برای جلوگیری از فروپاشی سیستم های پناهندگی بیش از حد شلوغ فعال شده اند، از حمایت موقت برخوردار شدند.

این دفتر این افزایش را به کاهش مداوم محدودیت‌های سفر مرتبط با ویروس کرونا، افزایش ناامنی غذایی و درگیری‌ها در بسیاری از مناطق جهان مرتبط دانست.

اگرچه اکثر پناهجویان به صورت قانونی و با ویزای مسافرتی وارد اتحادیه اروپا شده اند، اما برخی از آنها بدون مجوز از مرزهای زمینی و دریایی اتحادیه به ویژه از طریق کشورهای بالکان غربی و مدیترانه عبور کرده اند.

به گفته این آژانس، بیش از یک دهه پس از جنگ و فروپاشی اقتصادی در کشورشان، سوری ها همچنان در رتبه اول در میان پناهجویان در اروپا قرار دارند و بیش از ۱۳۰۰۰۰ درخواست ارائه کرده اند.

مقام دوم را افغان‌هایی کسب کرده‌اند که از بحران‌های فزاینده امنیتی، بشردوستانه و مالی که پس از به دست گرفتن قدرت توسط طالبان در اوت ۲۰۲۱ گریختند، زیرا آنها ۱۲۹۰۰۰ درخواست پناهندگی ارائه کردند.

و در رتبه سوم برنامه های وارد شده از ترکیه قرار گرفت که دو برابر شده است و اکنون تعداد درخواست ها به ۵۵ هزار رسیده است.

دفتر حمایت از پناهندگی اروپا گفت که افزایش تورم و کاهش دموکراسی از جمله عواملی است که معتقد است باعث افزایش آن شده است.

محمد بوزان، فعال حقوق بشر کرد سوری در این باره گفت: «هزاران کرد سوری طی سال ۲۰۲۲ درخواست حمایت بین المللی در کشورهای اتحادیه اروپا ارائه کردند».

وی افزود: “صدها هزار شهروند کرد طی سال گذشته به دلیل سیاست های ویرانگر PKK از زمانی که مناطق کردنشین از اختیار حکومت سوریه خارج شد، از شمال سوریه گریختند.”

بوزان توضیح داد که «سیاست‌های PYD و گروه تروریستی پ.ک.ک در رابطه با تسلط بر زندگی سیاسی و منابع، علاوه بر استخدام اجباری، ربودن کودکان خردسال و درگیری نظامی آن با ترکیه، منجر به تخلیه منطقه از کردها شد. ”

وی با اشاره به اینکه “گروه تروریستی پ.ک.ک و شاخه سوری آن در حال ادامه سیاست های تخریب و آوارگی در منطقه هستند”، گفت: در صورت ادامه سیاست ها به این شکل، کردها به اقلیت کوچکی در مناطق خود تبدیل خواهند شد. ”

این فعال حقوق بشر کرد از گروه تروریستی پ.ک.ک خواست تا با توقف اقدامات خود و تغییر سیاست های خود که منجر به مهاجرت کردها از کشورشان می شود، خونریزی مهاجرت را متوقف کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *