۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • مصاحبه
  • >
  • هدف پ.ک.ک از اقدام تروریستی در آنکارا، کشاندن ترکیه به شمال سوریه بود

هدف پ.ک.ک از اقدام تروریستی در آنکارا، کشاندن ترکیه به شمال سوریه بود

  • ۱۵ مهر ۱۴۰۲
  • ۹۹ بازدید
  • ۰

فعالان کرد تایید می کنند که آنچه گروه تروریستی کارگران کردستان (پ.ک.ک) در آنکارا انجام داد، خارج از محدوده نقشی که به آن محول شده، در ایجاد هرج و مرج و اغوای ارتش ترکیه برای ورود به مناطق باقی مانده کردستان سوریه و اقلیم کردستان نیست. مردم به تنهایی تاوان سیاست های مخرب پ.ک.ک را می پردازند که چیزی جز مرگ و ویرانی به ارمغان نمی آورد.

به گزارش انجمن بی تاوان،‌ یک منبع آگاه کرد سوری گفت: ترکیه از عملیات آنکارا به نفع خود بهره برد و به سوریه حمله کرد و خسارات جانی و مادی زیادی به دنبال داشت.

وی خاطرنشان کرد: «مردم کرد تاوان سیاست‌های مخرب پ.ک.ک را می‌پردازند که مصیبت‌های بزرگی را برای آنها به ارمغان آورد و این گروه و بازوان آن هیچ توجهی به رنج، نیاز و آینده مردم ندارند. ”

وی توضیح داد: «اکنون برق و آب در الجزیره در سوریه قطع شده است، در حالی که تمام کادرهای پ.ک.ک در تونل ها مخفی شده بودند و به برق، گاز و نان اهمیتی نمی دهند، زیرا همه چیز در دسترس دارند. ”

حسین چلبی، وکیل و نویسنده کُرد نیز در پستی در صفحه فیس‌بوک خود گفت: گروه تروریستی پ.ک.ک با یک عملیات انتحاری (مشکل‌آمیز) در آنکارا، بهانه‌ای را برای مداخله ارتش ترکیه فراهم کرد. زمینه را برای مداخله تحت عنوان مبارزه با تروریسم مهیا کرد.» «انگار در زمانی که همه کشورها عملیات تروریستی را محکوم کردند و با ترکیه اعلام همبستگی کردند، شروع عملیات خود را نشان داد.»

وی افزود: شاید سوالی که از سوی اکثر ناظران مطرح می شود، در مورد فایده عملیات انتحاری پ.ک.ک در آنکارا باشد، در شرایطی که این گروه از مدت ها قبل در خاک ترکیه حضور نداشته است و در نتیجه درصد نیروهای نظامی و نیز درصد نیروهای ارتش ترکیه سرمایه گذاری سیاسی در آن صفر است.»

چلبی توضیح داد: این عملیات بر مناطق کردنشین سوریه که این گروه از رژیم اسد تصرف کرده بود، تأثیر منفی می‌گذارد، جایی که هدف‌گیری ترکیه از آنها تشدید شده است و ساکنان خود را بدون حفاظت بین چکش ارتش ترکیه و سندان می‌بینند. البته این افراد نمی‌دانند کاری که پ.ک.ک انجام داد «در ایجاد هرج‌ومرج و اغوای ارتش ترکیه برای ورود به مناطق باقی‌مانده سوریه، فراتر از نقشی که به آن محول شده است نمی‌رود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین