۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • هاکان فیدان ارتباط جماعت گولن و پ.ک.ک را تایید کرد

هاکان فیدان ارتباط جماعت گولن و پ.ک.ک را تایید کرد

  • ۴ دی ۱۳۹۳
  • ۱۷۳ بازدید
  • ۰
رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ملی ترکیه اعلام کرد که سخنان نخست وزیر در مورد ارتباط جماعت گولن و پ.ک.ک صحت دارد
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از Haber۷، در پی اظهارات داوود اوغلو مبنی بر روابط پنهانی پ.ک.ک و جماعت گولن، هاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات ملی ترکیه ضمن تایید این سخنان، اعلام کرد: نخست وزیر ترکیه شخصا بر اساس اطلاعات به دست آمده اظهار نظری درباره روابط جماعت گولن با پ.ک.ک در جهت براندازی حکومت ترکیه داشت. بر اساس آن اطلاعات و بررسی های سازمان اطلاعات و امنیت ملی ترکیه مشخص شده است که جماعت گولن با هر دو شاخه پ.ک.ک، در کوه قندیل و در اروپا ارتباط نزدیکی داشته و پیام هایی به هر دو شاخه پ.ک.ک ارسال کرده و همچنین دیدارهایی میان آنها صورت گرفته است.
فیدان افزود: دیدارهای جماعت گولن با دو شاخه پ.ک.ک از راه های مختلفی صورت گرفته است. درباره شاخه اروپایی پ.ک.ک، افراد مرتبط با جماعت گولن در بروکسل با رؤسای شاخه اروپایی پ.ک.ک، رمزی کارتال و زبیر آیدار به صورت مستقیم دیدارهایی داشته اند و در مورد ارتباط با کنگره جوامع کرد واقع در کوه قندیل نیز در شمال عراق و جنوب شرقی آناتولی پیام ها به شیوه های گوناگون فرستاده شده است.
رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ملی ترکیه اذعان داشت: بعد از آن که حوادث ۲۵-۱۷ دسامبر در ترکیه نتوانست در براندازی حکومت موثر واقع شود، جماعت گولن دست به کار شد تا در روند بررسی حقوقی این موضوع، حکومت ترکیه و ریاست جمهوری این کشور را در شرایط سخت قرار دهد و بسیاری از پیام های فرستاده شده به پ.ک.ک حاوی همین مضامین است.
هاکان فیدان درباره روابط جماعت گولن با شاخه اروپایی پ.ک.ک نیز افزود: دیدارها با شاخه اروپایی بیشتر در جهت منحرف کردن روند مذاکرات صورت گرفته است. جماعت گولن به شاخه اروپایی پ.ک.ک دائما پیام هایی حاوی این مضمون که «دولت درصدد فریب شما در روند مذاکرات است» منتقل کرده است. همچنین، به شاخه اروپایی پ.ک.ک پیشنهاد روابط نزدیک داده شده است.
احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه در اظهارات چند روز قبل خود گفته بود: “می دانیم چه گروههایی باهم دیدار کرده اند. اطلاعاتی در اختیار داریم که به صورت واضح و شفاف رابطه جماعت گولن را با پ.ک.ک تایید می کند”.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین