۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • نیروهای پ.ک.ک باعث ترس و اضطراب مردم سلیمانیه می شوند

نیروهای پ.ک.ک باعث ترس و اضطراب مردم سلیمانیه می شوند

  • ۵ دی ۱۴۰۲
  • ۱۰۰ بازدید
  • ۰

وقتی گفته می شود اتحادیه میهنی کردستان به عنوان حزب مسلط در سلیمانیه باید بر گروه های مسلح غیرقانونی مانند پ.ک.ک تسلط داشته باشد، ممکن است این سوال مطرح شود که چرا؟ و چگونه فعالیت این شبه نظامیان را متوقف کند؟

به گزارش انجمن بی تاوان، دانا کمال، نویسنده و ناظر سیاسی در سلیمانیه به خبرگزاری شوق گفت: مایه تاسف است که ترکیه هر روز تعلیق پروازهای فرودگاه سلیمانیه را به دلیل حضور گروه‌ تروریستی پ.ک.ک تمدید می‌کند و ده‌ها غیرنظامی بی‌گناه توسط هواپیماهای بدون سرنشین کشته می‌شوند.

وی افزود: اگر اتحادیه میهنی کردستان خود را مسئول اول این مرز می‌داند باید مشکل را حل کند و پ.ک.ک را سرکوب کند و جلوی فعالیت‌های آنها را بگیرد یا به طور کامل شبه‌نظامیان را از سلیمانیه و اطراف آن خارج کند تا مردم شهر بیشتر از این در اضطراب، بمباران و فشار اقتصادی زندگی نکنند.

به نوبه خود، سامان فارس، ناظر سیاسی سلیمانیه به شوق گفت: اتحادیه میهنی کردستان قطعا باید مرزهای تحت کنترل خود را به گونه ای ساماندهی کند که گروه های مسلحی که برای ساکنان مشکل ساز شده اند، نتوانند وارد شهر شوند.

وی افزود: شهروندان سلیمانیه دیگر نمی توانند تمام مشکلات ایجاد شده توسط این نیروها را تحمل کنند، اکنون از زندگی خود در این مرز مطمئن نیستند. زیرا نیروهای پ.ک.ک اکنون در خیابان ها و محله های شهر پراکنده شده اند و باعث ترس و اضطراب می شوند.

اتحادیه میهنی کردستان مسئول گسترش گروه‌های مسلح در منطقه است که نتوانسته صلح و امنیت را برای مردم تحت کنترل خود به ارمغان بیاورد و برای این گروه‌های مسلح محدودیت ایجاد کند.
این ناظر سیاسی تاکید کرد که جای تردید و تاسف است که اتحادیه میهنی در برابر بی قانونی و خشونت این گروه ها موضعی ندارد، بنابراین شهروندان نسبت به رفتار اتحادیه میهنی به شدت نگران هستند، چرا که نمی تواند برای حاکمیت این گروه ها حد و مرزی قائل شود. اتحادیه میهنی کردستان باید به سرعت به خود نگاه کند و اجازه ندهد مردم این منطقه بهای ظلم را بپردازند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین