۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • نیروهای پ.ک.ک آماده پیوستن به نیروهای اسد برای دفع عملیات نظامی ترکیه هستند

نیروهای پ.ک.ک آماده پیوستن به نیروهای اسد برای دفع عملیات نظامی ترکیه هستند

  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
  • ۲۹۵ بازدید
  • ۰

نیروهای سوریه دموکراتیک شاخه سوری گروه تروریستی پ.ک.ک اعلام کردند که آماده همکاری و هماهنگی با نیروهای حکومت سوریه به منظور دفع عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه هستند.

به گزارش انجمن بی تاوان، مظلوم عبدی، فرمانده نیروهای به اصطلاح دموکراتیک سوریه دیروز در گفتگو با خبرگزاری رویترز، گفت که هماهنگی نظامی با حکومت بشار اسد بر حکومت نیمه خودمختار این گروه در شمال شرق سوریه تأثیری نخواهد گذاشت. این نگرانی وجود دارد که درخواست کمک از نیروهای رژیم به دمشق کنترل آن مناطق را بدهد.

چشم انداز هماهنگی بین نیروهای دموکراتیک سوریه و نیروهای سوریه پس از آن مطرح شد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه ماه گذشته اعلام کرد که قصد دارد عملیات نظامی جدیدی را در مناطق تحت کنترل پ.ک.ک آغاز کند. این عملیات که چهارمین عملیات ترکیه در منطقه خواهد بود، تلاشی است برای پاکسازی «منطقه امن» به عمق ۳۰ کیلومتر در شمال سوریه از عناصر شبه نظامی باقی مانده به منظور اسکان حداقل یک میلیون آواره سوری در آنجا.

عبدی تاکید کرد که در تلاش برای عقب راندن عملیات ترکیه، “اولویت ما دفاع از خاک سوریه است و هیچکس نباید به فکر سوء استفاده از این موقعیت برای دستیابی به دستاوردهای میدانی باشد.” وی با تشریح دیدگاه خود در مورد اینکه چگونه ارتش سوریه می تواند در این تلاش کمک کند، گفت: «کار اساسی که ارتش سوریه می تواند برای دفاع از خاک سوریه انجام دهد استفاده از سامانه های دفاع هوایی علیه هواپیماهای ترکیه است.

عبدی مدعی شد که تهاجم جدید ترکیه حدود یک میلیون نفر را آواره خواهد کرد و منجر به ایجاد مناطق “وسیعتر” جنگ در سراسر منطقه خواهد شد. با این حال، عبدی نگفت که آیا چنین مناطقی به داخل خاک ترکیه گسترش خواهند یافت یا خیر.

اگر نیروهای دموکراتیک سوریه عمداً حملاتی را در داخل ترکیه انجام دهند، به نظر می‌رسد که به اتهام دیرینه دولت ترکیه مبنی بر اینکه این گروه شاخه‌ای از (PKK) است، یک سازمان تروریستی مشخص که علیه ترکیه عمل کرده است اعتبار می‌بخشد.

رهبر نیروهای دموکراتیک سوریه همچنین نسبت به احیای احتمالی داعش در منطقه در صورت آغاز عملیات ترکیه هشدار داد.

عبدی ابراز امیدواری کرد که نشست آتی وزرای خارجه ترکیه و روسیه بتواند اوضاع را کاهش داده و به توافقی از طریق مذاکره منجر شود. با این حال، وی تاکید کرد که هر توافقی باید شامل توقف حملات پهپادی ترکیه علیه شبه‌نظامیان کرد در شمال سوریه باشد و گفت این یکی از خواسته‌های اساسی ما خواهد بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین