۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • نگرانی پ.ک.ک از بکارگیری نیروهای نظامی ترکیه‌ در مناقشات داخلی اقلیم کردستان

نگرانی پ.ک.ک از بکارگیری نیروهای نظامی ترکیه‌ در مناقشات داخلی اقلیم کردستان

  • ۱۷ آذر ۱۳۹۴
  • ۳۳۷ بازدید
  • ۰

سخنگوی شورای رهبری پ.ک.ک ابراز نگرانی کرد که‌ ممکن است ورود نیروهای نظامی ترکیه‌ به‌ عراق و اقلیم کردستان، توسط یکی از احزاب اقلیم و به‌ منظور به‌ کارگیری این نیروها در مناقشات سیاسی میان احزاب اقلیم کردستان، صورت گرفته‌ باشد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از کردپرس ، دمهات عگید در گفتگو با پایگاه خبری کردی زبان سبه‌ی(ارگان رسمی جنبش تغییر) در خصوص ورود نیروهای ارتش ترکیه‌ به‌ اقلیم کردستان گفت که‌ جای تعجب است که‌ ترکیه‌ در زمانی که‌ داعش شنگال و مخمور را تصرف کرده‌ و اشغال اربیل مرکز اقلیم کردستان نیز توسط این گروه قریب الوقوع بود، هیچ اقدامی را در کمک به‌ اقلیم صورت نداده‌ و نیروهای خود را وارد عراق نکرد، اما در شرایط کنونی که‌ داعش عقب رانده‌ شده‌ و در بسیاری از جبهه‌ها تضعیف شده‌است، نیروهای خود را وارد خاک عراق و اقلیم کردستان می کند.
وی همچنین ابراز نگرانی کرد که‌ ممکن است ورود نیروهای ترکیه‌ به‌ خاک عراق و اقلیم کردستان توسط یکی از احزاب اقلیم و به‌ منظور به‌ کارگیری در مناقشات و منازعات سیاسی میان احزاب اقلیم کردستان، صورت گرفته‌ باشد.
وی در ادامه‌ خاطر نشان کرد که‌ حزبی در اقلیم کردستان که‌ نیروهای پ.ک.ک در اقلیم را به‌ عنوان میهمان قلمداد می کرد و خواستار خروج پ.ک.ک بود، خود موجبات ورود نیرویی خارجی و اشغالگر را به‌ خاک اقلیم فراهم کرده‌است.
دمهات عگید تاکید کرد که‌ ارتش ترکیه‌ به‌ هر منطقه‌ای وارد شود از آن خارج نخواهد شد، همان طور که‌ پس از ورود به‌ منطقه‌ بامرنی در استان دهوک اقلیم کردستان مدت ۲۰ سال است در آنجا مستقر شده‌ و حاضر به‌ خروج از منطقه‌ نیست.
ارتش ترکیه‌ طی روزهای گذشته‌ وارد مناطق شمالی عراق و اقلیم کردستان شده‌ و این اقدام واکنش ها و نیز نارضایتی و اعتراضات بسیاری را به‌ دنبال داشته‌ است و برخی طرف ها حزب دمکرات کردستان(پارتی) به‌ رهبری مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان را در ورود ارتش ترکیه‌ دخیل می دانند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *