۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • نگاهی به برنامه های هفته بسیج در شهرهای کردنشین آذربایجان غربی

نگاهی به برنامه های هفته بسیج در شهرهای کردنشین آذربایجان غربی

  • ۷ آذر ۱۳۹۴
  • ۳۹۰ بازدید
  • ۰
هفته بسیج در شهرهای کردنشین جنوب آذربایجان آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور از ۲۹آبان ماه شروع شد و با بهره برداری از پروژه های خدماتی و برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی این هفته در این شهرها گرامی داشته شد.
نمایش اقتدار، ولایت مداری بسیجیان در بوکان
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از کردپرس، اجتماع بزرگ بسیجیان یکی از برنامه های هفته بسیج است که روز پنج شنبه در محل سالن سه هزار نفری میلاد نور شهرستان بوکان، با حضور «سردار محسن تیموری» مسئول حفاظت اطلاعات قرارگاه حمزه سیدالشهدا برگزار شد.
وی در سخنانی ضمن گرامیداشت هفته بسیج، برگزاری این اجتماع را در تمامی نقاط ایران اسلامی، نمایش اقتدار، عظمت و ولایت مداری بسیجیان عنوان کرد و گف: بسیجیان با حضور خود در عرصه های مختلف کشور پایبندی به آرمانهای انقلاب و رهبری را به اثبات رسانده اند.
سردار تیموری اذعان داشت: بسیجیان با جانفشانی و ایثارگری خود در هشت سال دفاع مقدس و تقدیم هزاران شهید، عزت و سربلندی را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند.
وی خاطر نشان کرد: راهبردی ترین هدف دشمنان انقلاب، تعرض به ایران و زیر پا گذاشتن ارزشهای انقلاب است که حضور بسیج این توطئه ها را خنثی کرده است.
مسئول حفاظت اطلاعات قرارگاه حمزه تصریح کرد: حضور گسترده مردم در انتخابات، باعث تشکیل مجلسی قدرتمند خواهد بود و این امر همگرایی قومی و مذهبی را در کشور به دنبال خواهد داشت.
سردار تیموری به جریان گروههای تکفیری در منطقه خاورمیانه اشاره کرد و افزود: جریان تکفیری و شکل گیری گروههای مختلف در منطقه بالاترین ضربه را به بهانه دین، به اسلاموارد می کند.
افتتاح بزرگترین واحد بسته بندی میوه آذربایجان غربی در مهاباد
در مهاباد در کنار برنامه های متنوعی چون غبار روبی از مزار شهداء، برگزاری همایش «بسیج، ایثار و شهادت» بیش از ۱۰۰ برنامه مختلف به مناسبت هفته بسیج در این شهرستان برگزار شد و افتتاح بزرگترین واحد بسته بندی میوه و سبزی خشک آذربایجان غربی در مهاباد یکی از یان برنامه ها بود.
این کارخانه که در روستای ترشکان افتتاح وبه بهره برداری رسید با هزینه ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ساخته شده وسالانه یک هزارتن محصول تولید می کند وبرای ۱۵ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می کند.
این واحد تولیدی در زمینی به مساحت یک هزار و ۲۰۰ متر مربع احداث شده و دارای دو سالن بسته بندی و خط تولید، یک واحد سردخانه و یک واحد انبار به زیربنای ۸۰۰ مترمربع است.
برپایی چادر سنجش سلامت در سردشت
در شهرستان سردشت، به مناسبت هفته بسیج شبکه بهداشت و درمان با مشارکت کانون بسیج جامعه پزشکی چادر سنجش سلامت برپا کردند.
در این برنامه بالغ بر ۱۲۹ نفر از شهروندان سردشتی وحومه از خدمات سنجش سلامت، ویزیت رایگان، فشار خون، قد ووزن بهره مند شدند.
در ادامه برنامه های هفته بسیج، خانه مددجویی به مساحت ۱۱۰ متر مربع که با اعتباری بالغ بر ۶۳۰ میلیون ریال توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی احداث شده است به یک خانواده تحت پوشش کمیته امداد در سردشت واگذار شد و همچنین یک نشست بصیرتی در دانشگاه پیام نور سردشت برگزار شد.
«عبدالرحمان جهان آرا» رئیس دانشگاه پیام نور سردشت در این مراسم با بیان اینکه بسیج یک حرکت اجتماعی است که در هرجامعه ای با توجه به فرهنگ آن در شرایط خاص شکل می گیرد افزود: در دوران صدر اسلام نیز مسلمانان برای مقابله با کفار و منافقین امکانات خود را از نظر نیروی انسانی و تجهیزات نظامی برای مقابله با دشمنان اسلام بسیج می کردند.
 در ادامه نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردشت به رهیافت آمریکا در قبال ایران اشاره کرد گفت: تحریم و تهدید آمریکا از یکسو و درخواست مذاکره و برقراری ارتباط از سوی دیگر یکی از سیاه بازی های آمریکایی ها بوده است.
حاج آقا جهانبان افزود: استراتژی امریکا در منطقه همواره جلوگیری از نفوذ قدرت ایران در خاورمیانه و پیشگیری از تبدیل شدن ایران به قدرت اول دراین منطقه بوده است.
وی با بیان این مطلب که اعمال تحریم ها ملت ایران را استوار تر و مقاوم تر خواهد کرد اظهار داشت: مذاکره یکی دیگر از حربه هایی بود که در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما علیه ایران به کار گرفته شد و گرنه مسلماً آمریکا به دنبال مذاکره برد-برد با ایران نیست و سعی در شکست و باخت ایران داشته است که این امر از سوی هیچ ایرانی پذیرفته نیست.
برگزاری یادواره شهدای شاهوانه در اشنویه
 یادواره شهدای شاهوانه به مناسبت هفته بسیج در شهرستان اشنویه برگزار شد و در این یادواره از تعدادی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران تجلیل شد.
«اسعد خضری» فرماندار اشنویه، در این یادواره ضمن تبریک هفته بسیج و تقدیر از خدمات بسیجیان گفت: توسعه کشور مرهون تلاش گسترده این عزیزان در همه عرصه هاست
وی افزود اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید در بحث فناوری هسته ای مورد تایید مردم و مقام معظم رهبریست و اتحاد و همدلی دولت و ملت رمز موفقیت و پیروزی و توسعه همه جانبه است
تجلیل از جانبازان ارتش در پیرانشهر
در پیرانشهر نیز به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج مراسم تجلیل از جانبازان ۸ سال دوران دفاع مقدس ارتش که در سالن اجتماعات تیپ ۱۶۴ پیاده پیرانشهر ترتیب یافت و از تعدادی از جانبازان ارتش با اهدای جوایزی و مدال افتخار تجلیل شد.
فرماندار پیرانشهر در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال دوران دفاع مقدس، افزود: دفاع مقدس روزهایی است که جانها فدای اسلام شدند و با خون شهیدان درخت این انقلاب تنومند شد.
اردوان نوسودی گفت: دستاوردهای این انقلاب از نثار خون شهدا بدست آمده و ما امروز باید از این دستاوردهای گرانبها حمایت کنیم.
او شهدا را مظهر اقتدار و عزت ایران اسلامی خواند و اعلام کرد: امروزه پاسداری از خون شهدا و احترام گذاشتن به خانواده های شهدا وظیفه همه ماست.
وی ارتش را بنده محکم انقلاب دانست و گفت: نیروهای ارتشی همیشه جان بر کف بوده و برای دفاع از انقلاب خالصانه در عرصه ها حضور گسترده و چشم گیر داشتند که این جای تقدیر و افتخار است./
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین