۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • نویسنده کرد سوری:رئیس پ.ک.ک از سوی اطلاعات ترکیه منصوب می شود

نویسنده کرد سوری:رئیس پ.ک.ک از سوی اطلاعات ترکیه منصوب می شود

  • ۱۶ آذر ۱۴۰۱
  • ۳۸۸ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : یک نویسنده سرشناس کرد سوری امروز سه شنبه تایید کرد که سرکرده گروه تروریستی پ.ک.ک از سوی سرویس اطلاعاتی ترکیه موسوم به (MIT) منصوب می شود.

هوشنگ اوسی نویسنده کُرد در پستی در صفحه فیس بوک خود نوشت: صلاح الدین دمیرتاش (رهبر سابق حزب دموکراتیک خلق ها HDP) پیام های خود را به چه کسی می فرستد؟

اوسی می افزاید: «صلاح الدین دمیرتاش، رئیس سابق این حزب، در زمینه پرونده کوبانی که رهبران HDP در آن محاکمه می شوند و در شهادت خود در برابر دادگاه گفت که رئیس MIT خواستار ملاقات با به من پیشنهاد دادم که اوجالان را جایگزین کنم، اما من نپذیرفتم، اوجالان اوجالان است و ما ما.» وی افزود: “اوجالان بر خاورمیانه تاثیر دارد. ما بر راه حل سیاسی در پارلمان ترکیه تاثیر داریم.”

هوشنگ اوسی ادامه داد: آنچه من از این بیانیه فهمیدم: اگر دمیرتاش با درخواست هاکان فیدان (رئیس اطلاعات) موافقت می کرد، چگونه MIT ترکیه اختیارات و اختیارات اوجالان را به دمیرتاش منتقل می کرد؟

وی با اشاره به اینکه “این بیانیه میزان نفوذ MIT را در انتخاب رهبری پ.ک.ک نشان می دهد و MIT به دنبال جایگزینی برای اوجالان در داخل HDP است و رئیس پ.ک.ک توسط MIT منصوب می شود.”

اوسی معتقد است که «دمیرتاش نقش و نفوذ اوجالان را در خاورمیانه به رسمیت می‌شناسد، اما آن را بخشی از راه‌حل سیاسی در ترکیه، به‌ویژه در پارلمان نمی‌داند، و دمیرتاش این را می‌گوید، هرچند که اکنون عضو پارلمان نیست. و مانند اوجالان هر دو زندانی سیاسی هستند، حتی اگر آزاد شوند.”

هوشنگ اوسی: از طرف پ ک ک تهدید به مرگ شدم

اوسی بیان می‌کند که “دمیرتاش با کنایه و چالش صحبت می‌کند و خود را با اوجالان مقایسه می‌کند. بلکه به‌طور غیرمستقیم، علی‌رغم تمجیدهای پنهان از او، خود را بر او ترجیح می‌دهد. دمیرتاش همچنین خیانت دولت و قندیل را رد می‌کند.”

نویسنده کُرد با تعجب می گوید که آیا اظهارات دمیرتاش پیامی دارد؟

اوسی افزود: چندی پیش وب سایت امنیتی لیکولین وابسته به حزب کارگران مقاله ای منتشر کرد که در آن او به دمیرتاش خیانت کرده و می خواست در صفوف گروه شکافی ایجاد کند. (یکی از بنیانگذاران پ ک ک که در سال ۱۹۷۹ در زندان تسلیم ترک ها شد).

اوسی می‌گوید: «درست است که دمیرتاش سخنان خود را به دربار می‌فرستد، اما تلویحاً گفته است که سخنان او خطاب به قندیل و جمیل بایک، رهبر برجسته پ.ک.ک بوده است، به این معنا که:

۱- اگر من تسلیم و خائن بودم. ، من پیشنهاد هاکان فیدان را می پذیرفتم.

۲- دولت به من پیشنهاد داد به جای اوجالان رئیس جمهور شما شوم و من نپذیرفتم.

۳- میزان و میزان نفوذ MIT ترکیه به پ ک ک، من (دمیرتاش) با آن آشنا هستم.جایی برای منت گذاشتن و خیانت کردن به من نیست.

۴- خیانت را رد می کنم و عقب نشینی نمی کنم. ما مردم هستیم و این چیزی است که خود اوجالان به ما گفته است.»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *