۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • نوجوانان قربانی بازی ناتمام پ.ک.ک و ترکیه / سربازگیری اجباری قسد در حسکه و قامشلی سوریه برای مقابله با حمله احتمالی ترکیه

نوجوانان قربانی بازی ناتمام پ.ک.ک و ترکیه / سربازگیری اجباری قسد در حسکه و قامشلی سوریه برای مقابله با حمله احتمالی ترکیه

  • ۳ آبان ۱۴۰۰
  • ۲۶۸ بازدید
  • ۰

عناصر گروه تروریستی پ.ک.ک موسوم به نیروهای دموکراتیک کُرد سوریه عملیات جدیدی برای سربازگیری اجباری از جوانان مناطق تحت سیطره خود آغاز کرده‌اند.

به گزارش انجمن بی تاوان، نیروهای دموکراتیک کُرد سوریه (قسد) وابسته به گروه تروریستی پ.ک.ک کارزار جدیدی برای سربازگیری اجباری از جوانان مناطق تحت سیطره آغاز کرده‌اند؛ اقدامی که نشانگر آمادگی‌ها برای مقابله با عملیات نظامی قریب‌الوقوع علیه قسد در شمال سوریه است.

در رابطه با جزئیات این تصمیم، دفتر امور دفاعی قسد در بخشنامه‌ای بر لزوم آغاز سربازگیری اجباری جوانان متولد ۱۹۹۸ میلادی تا ۲۰۰۳ میلادی تاکید کرده است.

«عبدالعزیز تمو»، رئیس انجمن کُردهای مستقل سوریه در گفت‌وگو با عربی ۲۱ تصریح کرد: گروه شبه نظامی قسد از یک هفته پیش بازداشت‌های گسترده در حسکه و قامشلی علیه همه افرادی که قادر به حمل سلاح هستند را آغاز کرده است.

تمو افزود: بازداشت‌ها و سربازگیری‌های اجباری کاملا شبیه با اتفاقات پیش از نبرد در عفرین و اطراف حسکه و رقه (عملیات چشمه صلح) است.

وی گفت: قسد اینگونه ترویج و تبلیغ می‌کند که هدف از سربازگیری‌ها، دفاع از تل رفعت، منبج و عین العرب (کوبانی) است و این اقدامات منجر به بروز تظاهرات در تل رفعت علیه قسد شده است.

به گفته تمو، قسد طرفداران خود در مناطق مختلف سوریه را برای برگزاری تظاهرات در تل رفعت در مخالفت با تهدیدات ترکیه صف‌آرایی کرده است.

وی با تاکید بر اینکه قسد با برافراشتن پرچم‌های سوریه و تصاویر بشار اسد در کنار پرچم خود در تظاهرات به دنبال کسب نظر و حمایت نظام سوریه است، اظهار داشت:نیروهای کُرد سوری از وضعیت اضطراری، سرکوب آزادی بیان و خاموش کردن صدای منتقدان برای بقای خود سوء استفاده می کند.

در همین ارتباط، منابع محلی تاکید کردند عناصر قسد مراکز ایست و بازرسی در داخل شهرهای سوری ایجاد کرده‌اند و اقدام به بازرسی دقیق کارت شناسایی اهالی و بازداشت اغلب جوانان و انتقال آنها به اردوگاه‌های آموزش نظامی در حومه حسکه می کند.

«عبدالعزیز الخطیب»، فعال رسانه‌ای سوری هم تاکید کرد: قسد پرچم سوریه را در جبهه مرعناز و عین دقنه در نزدیکی تل رفعت برافراشته است.

الخطیب به عربی ۲۱ گفت: قسد همان اقدامات پیش از واگذاری کنترل شهر عفرین در سال ۲۰۱۸ میلادی را تکرار می‌کند، این گروه در همان سال مدعی شد که عفرین را به نظام سوریه تحویل داده است تا پیشروی نظامیان ترکیه را به دلیل عدم درگیری با نیروهای سوری متوقف کند.

منابع آگاه چندی پیش از تشکیل اتاق عملیات مشترک قسد برای مقابله با هر گونه تحرکات احتمالی ارتش ترکیه خبر دادند.
«آرام حنا»، سخنگوی رسمی قسد هم در واکنش به این اخبار اظهار داشت: ما از زمان آغاز حملات ارتش ترکیه علیه مناطق شمال سوری از دمشق خواستیم تا به مسئولیت قانونی خود برای صیانت از مرزهای کشور در برابر مداخلات خارجی عمل کند و بر این اساس در اکتبر سال ۲۰۱۹ یادداشت تفاهمی امضا کردیم.

پیش از این، سرگرد یوسف حمود، سخنگوی «ارتش ملی سوریه» ادغام گروه های مخالف در شمال سوریه را در چارچوب آمادگی‌ها برای نبرد قریب الوقوع علیه نیروهای دموکراتیک کُرد سوریه موسوم به قسد دانسته بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین