۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • نماینده کرد:نیروهای حزب دمکرات کردستان به همراه ارتش ترکیه در حال جنگ با پ.ک.ک هستند

نماینده کرد:نیروهای حزب دمکرات کردستان به همراه ارتش ترکیه در حال جنگ با پ.ک.ک هستند

  • ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۳۶۳ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، یک نماینده پارلمان کردستان عراق گفت: نیروهای پیشمرگه وفادار به حزب حاکم دموکرات کردستان عراق (KDP) از ارتش ترکیه در عملیات قفل پنجه که اوایل این هفته علیه شبه نظامیان (پ‌ک‌ک) انجام شد حمایت می‌کنند.

بالانبو محمدعلی، نماینده اتحادیه میهنی کردستان ( PUK ) و عضو کمیته پیشمرگه پارلمان کردستان در پاسخ به درخواست رسانه ها گفت : “نیروهای وفادار به حزب دمکرات کردستان که در وزارتخانه های امور پیشمرگه و کشور اقلیم کردستان هستند، به ارتش ترکیه در مبارزه با شبه نظامیان پ ک ک در اقلیم کردستان کمک می کنند.”

وی مدعی شد: «نیروهای روژاوا که متشکل از کردهای سوری هستند که توسط ترکیه آموزش دیده و توسط حزب دمکرات کردستان از بودجه عمومی تجهیز شده اند، نیز همراه با ارتش ترکیه علیه پ ک ک می جنگند».

علی گفت که پارلمان کردستان به دخالت حزب دمکرات کردستان در مبارزه با پ.ک.ک توجه نکرده و اعتراف نکرده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه گفت که بغداد و رهبران منطقه خودمختار کردستان مستقر در اربیل از حمله زمینی و هوایی ترکیه حمایت می کنند.

این نماینده مجلس همچنین افزود که هدف حزب دمکرات کردستان از این اقدام ایجاد هرج و مرج برای انحراف توجه مردم کردستان از مسائل محلی است و چند روز پس از دیدار مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان با اردوغان صورت می گیرد.

علی خاطرنشان کرد: اعزام نیروهای مسلح عراق به اقلیم کردستان نیاز به مجوز رئیس اقلیم کردستان دارد که متعاقباً باید از پارلمان کردستان مجوز بگیرد.

با این حال، یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، گفت که توافقی بین ترکیه، عراق و دو حزب اصلی کرد، حزب دمکرات کردستان و میهنی کردستان، وجود دارد که “به طور کامل پ.ک.ک از منطقه کردستان حذف شود.

با این حال، جبار یاور، دبیرکل وزارت پیشمرگه اقلیم کردستان، هر گونه دخالت در عملیات نظامی ترکیه در عراق را تکذیب کرد.

وی گفت: “ما نه در این عملیات شرکت می کنیم و نه با هیچ سازمان نظامی و اطلاعاتی ترکیه ارتباطی نداریم. اخبار مربوط به مشارکت ما در این عملیات صحت ندارد.”

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *