۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • مصاحبه
  • >
  • نماینده مجلس از تردد عناصر ضد انقلاب در روستاهای ایران می گوید

نماینده مجلس از تردد عناصر ضد انقلاب در روستاهای ایران می گوید

  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
  • ۸۸ بازدید
  • ۰
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: عناصر ضد انقلاب در مرزهای کردستان عراق حضور دارند و گاها برای تامین آذوقه و تبلیغ نیز در روستای ایران تردد می کنند.

به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از دانستنی آنلاین؛ یعقوب رضازاده عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: حملات موشکی و پهپادی اخیر سپاه پاسداران به مقرهای تروریست‌ها،‌ زمینه نابودی تعداد زیادی از عناصر و تجهیزات این گروهک‌ها در کردستان عراق را فراهم کرد و بازماندگان این گروهک‌ها اقدام به تخلیه مقرهای خود کردند.

وی با بیان اینکه در ۴ دهه گذشته نزدیک به ۳۷ هزار شهید در منطقه شمال غرب کشور در درگیری با عناصر ضدانقلاب داشتیم، عنوان کرد: البته عناصر گروهک تروریستی دموکرات و کومله بعد از تثبیت حاکمیت جمهوری اسلامی اقدام به تاسیس تشکیلات سیاسی نظامی کردند و گروهک تروریستی مسلحی همچون پژاک و پ ک ک را تشکیل دادند که تمرکز گروه تروریستی پژاک عمدتاً در منطقه قندیل در خاک عراق داشته و گروه تروریستی پ.ک.ک نیز عمده فعالیت خود را در نزدیکی مرزهای ترکیه و عراق سازماندهی کرده است.

خط و نشان موشکی ایران برای آمریکا /در عمق اقیانوس‌ها هم به آمریکا ضربه می زنیم /اطلاعات دقیقی از نحوه عملکرد سامانه‌های ضد موشکی رژیم صهیونیستی داریم

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه حضور گروهک‌های تروریستی در مرزهای غربی ایران موجب بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه بوده است، گفت: اقداماتی چند وقت اخیر سپاه پاسداران و مشخصاً قرارگاه حمزه سیدالشهدا در حمله موشکی و توپخانه‌ای به مقرهای تروریست‌ها،‌ زمینه نابودی تعداد زیادی از عناصر و تجهیزات این گروهک‌ها در کردستان عراق را فراهم کرد و بر همین مبنا نیز بازماندگان این گروهک‌ها اقدام به تخلیه مقرهای خود کردند. عناصر ضدانقلاب دموکرات و کومله از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در خاک کردستان عراق حضور داشتند و در دوره حکومت صدام نیز شاهد بودیم که حمایت‌های مالی و تسلیحاتی زیادی از این گروهک‌ها از سوی رژیم بعث صورت گرفت.

رضازاده، خاطرنشان کرد: متاسفانه رژیم خودمختار کردستان در سالهای گذشته به انحای مختلف از این گروهک‌های تروریستی حمایت کرده است. به همین جهت وزارت خارجه و ستادکل نیروهای مسلح با اعزام هیئت‌های نظامی و دیپلماتیک به عراق و رایزنی با مقامات سیاسی و نظامی این کشور مسئله خلع سلاح گروهک‌های تروریستی و جلوگیری از ایجاد پایگاه‌های ثابت در نزدیکی مرزهای ایران را به طور جدی پیگیری کردند که البته تاکنون علی‌رغم قول‌هایی که دولت عراق و رژیم خودمختار اقلیم کردستان داده‌اند، هنوز اقدامی عملی صورت نگرفته است.

وی افزود: عناصر ضدانقلاب در مناطق مرزی حاج‌عمران، قندیل، لولان و کِلَشین در خاک عراق حضور دارند و معمولاً در قالب تیم‌های ۱۰ الی ۱۲ نفره برای انجام عملیات، جمع‌آوری آذوقه، تبلیغات و بازدید از خانواده‌های معدومین در داخل روستاهایی ایران تردد می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با توجه به حمایت‌هایی که آمریکا و رژیم صهیونیستی از گروهک‌هایی تروریستی غرب کشور دارند، تخلیه کردن مرزها توسط این گروهک‌ها کار پیچیده و زمان‌بری خواهد بود. البته در این راستا حکومت عراق اقدامات رو به جلویی انجام داده و سفر اخیر وزیر خارجه عراق به کشورمان نیز پیروی عملی کردن همین خواسته بحق جمهوری اسلامی بوده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین