۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • مصاحبه
  • >
  • نماینده سابق عراق در ناتو:مداخله اتحادیه میهنی کردستان با پ‌ک‌ک جایز نیست و سلیمانیه تاوان آن را خواهد داد

نماینده سابق عراق در ناتو:مداخله اتحادیه میهنی کردستان با پ‌ک‌ک جایز نیست و سلیمانیه تاوان آن را خواهد داد

  • ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
  • ۱۵۷ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، نماینده سابق عراق در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از دخالت اتحادیه میهنی کردستان با پ ک ک صحبت کرده و به پیشینه تصمیم ترکیه برای بستن خطوط هوایی خود با سلیمانیه اشاره کرده است. او گفت: “این نتیجه کردی نیست، سوء مدیریت سیاسی و فروپاشی سیاسی است.”

وی افزود: موضوع بالگردها و هواپیماها یک موضوع حاکمیتی است و باید بین عراق و ترکیه توافقی بین‌المللی وجود داشته باشد. پرواز با هر هواپیما در سلیمانیه این اعلان جنگ، جنگ اقتصادی است و حریم هوایی سلیمانیه را بسته است، زیرا موضوع دو هلیکوپتر ترکیه را نگران کرده و به همین جا ختم نمی شود.

وی ادامه داد: ما همیشه می گوییم که کشورهای دشمن تلاش می کنند اقلیم کردستان را ضعیف کنند، بدون هواپیما، هوا و اقتصاد، این یک موضوع متفاوت است، اما نمی توان به اقلیم کردستان بهانه ای داد که با ما جنگ اقتصادی کند، متأسفانه شما دو هلیکوپتر می دهید. پ.ک.ک باید با علم دولت یا مجلس مسئولیت می پذیرفتند مجلس و دولت چیست؟ یک اشتباه برای ویران کردن یک شهر کافی است، ما دیدیم که صدام اشتباها با عراق چه کرد، هیتلر با حمله به اروپا با آلمان چه کرد.

او گفت: “کاری که اتحادیه میهنی کردستان انجام داده برای منافع حزبی است نه کردستانی. اتحادیه میهنی کردستان با پ.ک.ک روابط حزبی دارد، نه به نمایندگی از کل کردستان، اما اگر این رابطه در پارلمان سازماندهی شود، زمان آن فرا رسیده است.” اتحادیه میهنی کردستان به تنهایی به پ‌ک‌ک کمک می‌کند. چگونه می‌تواند آن را به منطقه کردستان بفروشد؟ چه کسی تصمیم می‌گیرد از طرف کل اقلیم کردستان به یک گروه کمک کند، وقتی پ‌ک‌ک در لیست ترور است؟ این کمک‌ها مشکلات بزرگی برای اقلیم کردستان عراق ایجاد می‌کند.”

“مسئله دو هلیکوپتر PUK به ترکیه بهانه ای برای دخالت بیشتر می دهد. اکنون ترکیه می گوید دلیلی برای مداخله وجود دارد و آسمان اقلیم کردستان به روی ترکیه باز است جامعه جهانی ارسال هواپیما به عراق و کردستان را نمی پذیرد، اما اکنون ترکیه یک بهانه می‌آورد و می‌گوید جامعه پ‌ک‌ک در سلیمانیه ایجاد شده و آن را قبول ندارند، آن را هدف قرار ندهید، زیرا ممکن است.

ترکیه اکنون به روی جامعه بین‌المللی، ایالات متحده و سازمان ملل متحد باز است تا بگوید من از پ‌ک‌ک در قلب سلیمانیه عکس گرفته‌ام، زیرا ترکیه می‌داند از دهوک تا سلیمانیه چه چیزی وجود دارد، زیرا تجهیزات نظامی پیشرفته‌ای دارد. و ترکیه ممکن است به جامعه جهانی شکایت کند و به خود این حق را بدهد که مستقیماً در سلیمانیه مداخله کند و ضربه بزند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *