۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • مصاحبه
  • >
  • نماینده بارزانی: کاری که داعش نتوانست در شنگال انجام دهد،اکنون پ.ک.ک با حمایت اتحادیه میهنی انجام می دهد

نماینده بارزانی: کاری که داعش نتوانست در شنگال انجام دهد،اکنون پ.ک.ک با حمایت اتحادیه میهنی انجام می دهد

  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
  • ۸۸ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : یک شخصیت کرد در سنجار(شنگال) گفت که گروه تروریستی کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) کاری را انجام می‌دهد که تروریست‌های داعش نتوانستند علیه ایزدی‌های کرد انجام دهند.

در نهمین سالگرد نسل کشی کردهای ایزدی،نگرانی ها در مورد مسائل حل نشده در منطقه سنجار افزایش یافته و کردهای ایزدی معتقدند که پ.ک.ک با حمایت اتحادیه میهنی کردستان آنها را سرکوب می کنند.

ادریس زوزنی، یکی از شخصیت‌های کرد ایزدی در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی گفت: «اتحادیه میهنی کردستان و پ.ک.ک با شبه‌نظامیان دست به دست هم داده‌اند تا برنامه خارجی خود را در شنگال اجرا کنند و بخشی از نهادهای شبه‌نظامی علیه مردم شنگال در مورد ربودن کودکان ایزدی شده‌اند.اتحادیه میهنی کردستان زنان و دختران ایزدی را نادیده می گیرد و از آنها حمایت نمی کند.زیرا اکنون به ستون فقرات پ.ک.ک تبدیل شده است.

«اکنون اتحادیه میهنی کردستان، پ‌ک‌ک و شبه‌نظامیان به مردم شنگال ظلم می‌کنند، آنچه را که داعش نتوانست در شنگال انجام دهد، انجام می دهند. خیانت اتحادیه میهنی کردستان در ۱۶ اکتبر باعث شد که این مناطق دوباره به دست عراق بیفتد و آنها را به پ.ک.ک بسپارند.

مریوان قرنی، عضو کمیته امنیتی و دفاعی مجلس نمایندگان عراق نیز به نوبه خود، امروز، ۳ اوت ۲۰۲۳، گفت: متاسفانه ده ها هزار کرد ایزدی کشته شدند و هزاران زن و کودک ایزدی گم شد.»

وی گفت: این جنایت یکی از وحشیانه ترین جنایات تاریخ بشر است که هیچ وجدان زنده ای نمی تواند تحمل کند که چگونه هزاران نفر در عرض چند ساعت تیرباران شدند، کودکان از والدینشان جدا شدند و روند عظیم قاچاق انسان آغاز شد.

مسئولیت این فاجعه بر عهده دولت فدرال عراق است که از مدت ها پیش خطر چنین روند وحشیانه ای را احساس می کرد،در حالی که ده ها هزار سرباز و اعضای نیروهای امنیتی در منطقه حضور داشتند، اما نتوانستند چندین روز از نینوا دفاع کنند. استان و منطقه سنجار تا رسیدن مردم به مناطق آرام تحت سیطره نیروهای پیشمرگه کردستان، اما در عرض چند ساعت ده ها هزار نفر از سربازان عراقی و نیروهای امنیتی در مقابل چند تروریست سلاح های خود را زمین گذاشته و به سمت چپ گریختند.

به گفته مریوان قرنی، آنچه بر رنج کردهای ایزدی افزوده است این است که یک بار دیگر منطقه سنجار را که آن را به گروه کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) واگذار کردند، تصرف کرده است. در همین حال، پ‌ک‌ک با حمایت یک حزب سیاسی در اقلیم کردستان به سرکوب کردهای ایزدی و ربودن زنان و کودکان ادامه می‌دهند و شرایطی را در شنگال ایجاد می‌کنند که مردم این منطقه در اردوگاه‌های اقلیم کردستان زندگی کنند.”

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *