۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • نماینده ارزروم در پارلمان ترکیه: حملات ارتش ترکیه بزرگترین خسارت ۳۰ سال اخیر را به پ.ک.ک وارد کرده است

نماینده ارزروم در پارلمان ترکیه: حملات ارتش ترکیه بزرگترین خسارت ۳۰ سال اخیر را به پ.ک.ک وارد کرده است

  • ۴ مهر ۱۳۹۴
  • ۳۲۶ بازدید
  • ۰

در طول حیات حزب کارگران کردستان (PKK) چنین خسارت سنگینی به این سازمان وارد نشده بود.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری Haber7، پروفسور رجب آک داغ، نماینده شهر ارزروم، در پارلمان ترکیه از حزب عدالت و توسعه طی اظهاراتی با اشاره به حملات ارتش ترکیه به مواضع پ.ک.ک گفت: در طول حیات حزب کارگران کردستان (PKK) چنین خسارت سنگینی به این سازمان وارد نشده بود. سازمانی که بیش از ۳۰ سال است به فعالیت های خود ادامه می دهد وارد یک نگرانی جدی شده است. شنود سخنان فرمانده یگان های مدافع خلق پ.ک.ک مهر تاییدی است بر این سخنان که به پ.ک.ک آسیبی جدی وارد شده است.
وی در ادامه اظهارات خود با تاکید بر این که کسانی که به حزب دموکراتیک خلق ها در ۷ ژوئن ۲۰۱۵ رای داده اند کسانی بودند که خواهان ایجاد صلح، آرامش و محیطی آرام در ترکیه بودند افزود: بخش بزرگی از کردهای ترکیه به همین خاطر به حزب دموکراتیک خلق ها رای دادند. در واقع حزب دموکراتیک خلق ها به مردم کرد ترکیه قبولاند که این حزب صلح را به ترکیه بازخواهد گرداند و این کار را به وسیله سازماندهی بزرگی صورت داد. ولی چیزی که رخ داد کاملا برعکس این مسئله بود.
آک داغ تصریح کرد: پ.ک.ک قبل از انتخابات پارلمان ترکیه از شرایط به وجود آمده در خاورمیانه سوء استفاده کرده و از جنگ داخلی در سوریه به نفع خود بهره برداری کرد و این موضوع را دلیلی بر عدم خلع سلاح خود قرار داده و به خیانت ها و کشتارهای خود ادامه داده است. ولی در خصوص ترکیه اشتباه کرده اند. پ.ک.ک با پایان دادن به دوران عدم درگیری خود با ترکیه نتایجی به بار آورد که هیچ وقت تصور آن را نیز نکرده بود. بیش از ۱۵۰۰ نظامی پ.ک.ک کشته شده اند. این تلفات افزایش نیز پیدا خواهد کرد.
نماینده شهر ارزروم در پارلمان ترکیه در ادامه اظهارات خود با تاکید بر این که اکثر سربازانی که در درگیری با پ.ک.ک کشته می شوند جوانان کرد ترکیه هستند گفت: ما خواهان این نیستیم که جوان ۲۰ ساله کرد در کوه ها کشته شود. آنان نیز فرزندان ما هستند. پ.ک.ک خلع سلاح شود ما آن جوانانی که به کوه رفته اند و دستشان به خون کسی آغشته نشده است را به جامعه برگردانده و به زندگی عادی بازخواهیم گرداند. در واقع هدف روند مذاکرات صلح نیز این بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین