۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اورهان میراوغلو مدعی شد: ۸۴ درصد از کسانی که به HDP رای داده اند خواهان خلع سلاح پ.ک.ک هستند

اورهان میراوغلو مدعی شد: ۸۴ درصد از کسانی که به HDP رای داده اند خواهان خلع سلاح پ.ک.ک هستند

  • ۴ مهر ۱۳۹۴
  • ۳۷۴ بازدید
  • ۰

اورهان میراوغلو مدعی شد:
۸۴ درصد از کسانی که به HDP رای داده اند خواهان خلع سلاح پ.ک.ک هستند
۸۴ درصد از کسانی که به حزب دموکراتیک خلق ها رای داده اند، خواهان خلع سلاح شدن پ.ک.ک هستند. ۷۴ درصد از افرادی که به حزب دموکراتیک خلق ها رای داده اند معتقد هستند خودمختاری در کشور هیچ معنایی نخواهد داشت و آن را رد می کنند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری Haber7، اورهان میراوغلو، نماینده شهر ماردین در پارلمان ترکیه از حزب عدالت و توسعه در اظهاراتی عنوان کرده است: حزب دموکراتیک خلق ها دیگر نمی تواند در ترکیه مطالبه ای داشته باشد. اصلی ترین این خواسته ملت از این حزب ساکت شدن سلاح ها است. حال که ۸۰ نماینده در پارلمان ترکیه دارند و حال که معتقد هستند مرکز حل و فصل مسائل، پارلمان کشور است در این صورت این یک فرصت و امکان است. درست در لحظه ای که همه انتظار داشتند وارد دوره ای شویم که از این فرصت و امکانات استفاده شود به دوران درگیری و خشونت بازگشتیم. اگر روندی مانند روند مذاکرات صلح در ترکیه آغاز شده است بزرگترین عامل این مسئله بر سر کار آمدن اقتداری است که وجدان اسلامی را دستور کار قرار داده است. حتی ۸۴ درصد از کسانی که به حزب دموکراتیک خلق ها رای داده اند، خواهان خلع سلاح شدن پ.ک.ک هستند. ۷۴ درصد از افرادی که به حزب دموکراتیک خلق ها رای داده اند معتقد هستند خودمختاری در کشور هیچ معنایی نخواهد داشت و آن را رد می کنند.
وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: مسائلی مانند آموزش زبان مادری و … مواردی هستند که در پارلمان کشور قابل بحث و گفتگو است. در کشور هیچ مسئله ای وجود ندارد که در پارلمان ترکیه به شور و بحث گذاشته نشود. تمام کسانی که به حزب دموکراتیک خلق ها رای داده اند از مناطق کردنشین ترکیه گرفته تا جریان های لائیکی که در ازمیر به این حزب رای داده اند یک مطالبه مشترک دارند و آن نیز خلع سلاح شدن پ.ک.ک و پایان دادن به درگیری ها در ترکیه است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین