۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • نماینده آک پارتی در پارلمان ترکیه: دولت آماده آغاز مجدد مذاکرات با پ.ک.ک است/ شرط اصلی مذاکرات دوباره، خلع سلاح پ.ک.ک است

نماینده آک پارتی در پارلمان ترکیه: دولت آماده آغاز مجدد مذاکرات با پ.ک.ک است/ شرط اصلی مذاکرات دوباره، خلع سلاح پ.ک.ک است

  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
  • ۳۰۵ بازدید
  • ۰

نماینده دیاربکر در پارلمان ترکیه و عضو حزب حاکم این کشور در اظهاراتی متفاوت اعلام کرد که دولت ترکیه آماده آغاز مجدد مذاکرات صلح است اما به شرطی که پ.ک.ک عملیات خود را متوقف کند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از ZerNews، غالب انصاری اوغلو، تنها نماینده حزب عدالت و توسعه از دیاربکر در پارلمان ترکیه طی اظهاراتی به ارزیابی پیام اخیر عبدالله اوجالان، رهبر دربند پ.ک.ک پرداخته و گفت: دولت آماده است بار دیگر ریسک کرده و اگر صلحی وجود داشته باشد چنین روندی را آغاز کند. پ.ک.ک اگر در این روند صادق باشد و به حضور مسلحانه خود در ترکیه خاتمه داده و به صورت عملی ازهم اکنون دست به چنین اقدامی بزند؛ بار دیگر روند مذاکرات می تواند آغاز شود. ولی ما باید ابتدا این اقدامات را مشاهده کنیم. یعنی قبل از این که پ.ک.ک به حضور مسلحانه خود خاتمه نداده است این روند نمی تواند آغاز شود.
وی افزود: حزب عدالت و توسعه همواره از حل و فصل مسائل دفاع کرده و در این راه ریسک های زیادی را به جان خریده است. علی رغم تمام عهد شکنی ها و موانع ۳ ساله در راه روند مذاکرات تلاش نموده مسائل را حل کند. حتی قبل از این ۳ سال نیز اقداماتی همچون اسلو و خابور را امتحان کرده است. دولت غم تمام خطرات سیاسی باز به تلاش خود در این راه ادامه می دهد. این موضوع نیز صحت دارد که عبدالله اوجالان در این روند تلاش زیادی انجام داده و نقش مهمی داشته است. ولی متاسفانه پ.ک.ک به یک ابزار دست قدرت های امپریالیستی برای چینش دوباره قدرت در خاورمیانه تبدیل شد. با امید بر هم زدن موازنه قدرت در خاورمیانه روند مذاکرات را به اتمام رسانده و دوره ای از درگیری و خشونت را آغاز کرد.
انصاری اوغلو خاطرنشان کرد: هر زمان که دولت صلاح دانسته با عبدالله اوجالان دیدار کرده و این دیدارها ادامه خواهد داشت. ولی مسئله مهم اقدام پ.ک.ک برای پایان دادن به هرج و مرج است. اگر اوجالان بر روی پ.ک.ک قدرت اجرایی دارد ابتدا باید این مسئله را حل کند. در شرایطی که این همه انسان کشته می شود نمی تواند از صلح سخن گفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *