۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • نقض اصولی ترین حقوق بشر و ارزش های اخلاقی توسط پ.ک.ک/پژاک و دیگر شاخه های آن

نقض اصولی ترین حقوق بشر و ارزش های اخلاقی توسط پ.ک.ک/پژاک و دیگر شاخه های آن

  • ۲۰ آذر ۱۴۰۲
  • ۸۹ بازدید
  • ۰

به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر، یک فعال حقوق بشر کرد از سوریه امروز دوشنبه اعلام کرد که گروه تروریستی کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) به نقض وحشتناک حقوق کودکان و زنان در سوریه ادامه می‌دهد.

به گزارش انجمن بی تاوان، محمد بوزان، فعال حقوق بشر گفت: «پ‌ک‌ک گروهی است که به نام انقلاب و آرمان کردستان، بیشترین آسیب را به اجزای اجتماعی به‌ویژه کودکان و زنان وارد کرده است».

وی افزود: این گروه که حقوق زنان را ادعا می کند، گروهی است که با نقض هولناک حقوق بشر بیشترین آسیب را به آنها و دوران کودکی وارد کرده است.

بوزان توضیح داد: «پ‌ک‌ک هزاران کودک نابالغ از هر دو جنس را از آغوش خانواده‌هایشان ربود، آنها را به جنگ انداخت و این خانواده‌ها را از مراقبت از فرزندانشان محروم کرد.»

وی خاطرنشان کرد: پ.ک.ک از زمان تأسیس خود هزاران کودک را از مدارس سوری از طریق شاخه های خود مانند جوانان انقلابی، یگان‌های حفاظت خلق، یگان‌های حفاظت از زنان و دیگر سازمان‌ها ربوده و آنها را از تحصیل و مراقبت محروم کرده است. ”

این فعال حقوق بشر کرد ادامه داد: نیروهای پ.ک.ک و شاخه های آن مانع از برقراری ارتباط کودکان با خانواده هایشان می شود و بسیاری از خانواده های کودکان ربوده شده در صورت اعلام عضویت فرزندانشان در پ.ک.ک به سازمان های بین المللی یا حقوق بشری تهدید می شوند و مورد توهین کلامی، اخراج و گاه دستگیری قرار می گیرند.»

بوزان خاطرنشان کرد که آنچه پ‌ک‌ک انجام می‌دهد جنایات و نقض حقوق وحشتناکی است که پایه‌ای‌ترین اصول اعلامیه جهانی حقوق بشر و ارزش‌های اخلاقی را نقض می‌کند.

این فعال حقوق بشر کرد از پ.ک.ک خواست تا «به عضوگیری از کودکان خردسال دست بردارد، افراد حاضر در صفوف نیروهای نظامی خود را از خدمت خارج کند و به اصول اعلامیه جهانی حقوق بشر پایبند باشد».

قابل ذکر است که روز جهانی پذیرش اعلامیه جهانی حقوق بشر در ۱۰ دسامبر هر سال جشن گرفته می شود و نماد روزی است که مجمع عمومی اعلامیه جهانی حقوق بشر را در سال ۱۹۴۸ تصویب کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین