اخبار

نظریه پردازی پژاک در خصوص انتخابات ریاست جمهوری !!

گروهک تروریستی پژاک مدتی است که توان حملات نظامی به مناطق مرزی ایران را نداشته ولی سعی بر این دارد که خود را از سیاستمدارن و فعالان سیاسی مطرح در جهان معرفی نماید ، و با توجه به این موضوع در خصوص مسائلی سیاسی جهان نظزیه پردازی و تحلیلاتی را ارئه می دهد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : ریوار آبدانان, از اعضای کوردیناسیون پژاک  در مصاحبه با خبرگزاری فرات نیوز در خصوص موضع پژاک در راستای انتخابات ریاست‌جمهوری, نظریه پردازی کرده است . با توجه به اینکه ملت ایران و دولت ایران پژاک را به رسمیت نشناخته  و از او بعنوان گروهک تروریستی و ضد کرد یاد می کنند ، در این میان ریوار آبدانان طوری در خصوص انتخابات ریاست جمهوری اظهار نظر می نماید که گویا پژاک چند صد نفری در برابر با جمعیت میلیونی ایران ارجحیت دارد و عدم قبولی انتخابات از نظر پژاک به معنایی باطل بودن انتخابات می باشد. پزاک همانند اربابان غربی و امریکای خود از هم اکنون برنامه ریزی های خود را برای چالش کشاندن انتخابات را آغاز کرده است . و تنهاترین ابزار پژاک برای فته انگیزی در انتخابات شعار حقوق ملت کرد ایران می باشد.

پژاک از بدو تاسیس تا کنون مدعی حقوق از دست رفته کردهای ایران می باشند باز هم از این شعارها برای انحراف انتخابات ریاست جمهوری بهره می جوید ، ولی  در این راستا دو نکته قابل تامل می باشد ، اولاً اینکه پژاک نمی تواند مدعی شود که حقوق ملت کرد در ایران نادیده گرفته می شود ،چرا که   تنها با بیان یک مورد از میان چندین مورد می توان مهر بطلان بر این ادعای کذب پژاک زد و آن هم این است که تمام ملت ایران اعم از کرد ، بلوچ ، ترک ، فارس و… بطوری مساوی از یارانه های نقدی که به فرد ایرانی اختصاص یافته اسفاده می کند و این موضوعی شفاف و روشن است که در ایران 74 میلیون ایرانی از یارانه ها ی نقدی بهره مند می شوند و در این میان  هیچ تفاوتی بین ملت کرد با سایر اقوام نبوده و نخواهد نبود…

دوماً اینکه آخرین انتخابات در ایران که  مربوط به انتخابات مجلس می باشد ، حضور تمام اقوام ایرانی بویژه کردها در عرصه انتخابات نشان از بی اعتبار احزاب و اپوزیسون در میان کردهای ایران بوده ، پس پژاک و سایر احزاب با توجه داشته باشند که اکنون ملت ایران آگاهتر و با بصرت تر از آنچه که فکر می کند هستند.

آبدانان درادامه در  مورد ضرورت اتحاد و همبستگي ميان احزاب و مخالفان نظام جمهوري اسلامي و اینکه پژاك براي برقراري اتحاد و همبستگي احزاب كردي چه گام‌هايي برداشته،اذعان داشت كه  ما خود را نماينده‌ي خط سوم مي‌شماريم. هر نوع همبستگي و اتحاد سازماني و حزبي كه در اين چارچوب باشد را نيز مهم شمرده و براي آن آمادگي داريم. اميدواريم اين احزاب و سازمان‌ها (كومله و دمكرات و …) كه تاكنون صميمت لازمه را نه در قبال خلق كُرد و نه در قبال پژاك نشان نداده‌اند، به خود بيايند. ما صميمي‌بودن و جديت خود را در راستاي ايجاد يك زمينه‌ي همبستگي دمكراتيك در ميان احزاب كُرد نشان داده‌ايم.

آبدانان براي اثبات صميمت فرقه‌اش از مراسمي كه اخيراً به مناسبت سالگرد تأسيس پژاك در قنديل برگزار كرده‌ بودند، بعنوان نمونه نام برده است. اما آبدانان از مواضع و رفتار خصمانه‌يي كه در قبال ديگر احزاب و گروهها همچون كومله و دمكرات و سركردگان آنها،‌اتخاذ كرده، حرفي نزده است. اين درحاليست كه تاكنون بارها پژاك ديگر احزا و گروهها را مشتي جيره‌خوار جمهوري اسلامي و خود را نيز در كانون مطالبات كُردي معرفي كرده است. همچنان كه از سخنان آبدانان نيز مي‌توان به اين خودمحوري محض و كُردستيزانه پژاك پي برد. چراكه پژاك خود را نماينده‌ي خط سوم شمرده و اعلام كرده هر حزب، سازمان، جناح و … كه در اين راستا باشد(يعني در خط مشي و در راستاي خدمت به جريان آنها باشد)، با آن همكاري دوستانه و استراتژيك خواهند داشت، در غير اينصورت تماماً در جبهه‌ي مخالف با آن  قرار خواهند گرفت. واقعيت امر اينكه، هيچ وقت در ذهنيت پژاك، كومله، دمكرات و … تعريفي جز خائن، اردوگاه‌نشين، جيره‌خوار و … ندارند. لذا تعريف خود بعنوان مركز ثقل اتحاد و كانون قضيه‌ي كُردي در ايران، فرمولي است براي تروريزه كردن و ميليتاريزه كردن هويت، تاريخ و جغرافياي كُردها.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا