۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • نظرسنجی شرکت ORC ترکیه : ۷۸ درصد از شهروندان کرد ترکیه مخالف سیستم خودمختاری هستند

نظرسنجی شرکت ORC ترکیه : ۷۸ درصد از شهروندان کرد ترکیه مخالف سیستم خودمختاری هستند

  • ۲۶ دی ۱۳۹۴
  • ۲۹۷ بازدید
  • ۰

۷۸٫۹ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی شرکت ORC با سیستم خودمختاری مخالف بوده و تنها ۲۱٫۱ درصد آن را برای مناطق کردنشین ترکیه مفید ارزیابی کرده اند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری TimeTurk، شرکت نظرسنجی ORC ترکیه در اقدامی یک نظرسنجی در شرق و جنوب شرق ترکیه انجام داده و از ۳ هزار و ۱۹۷ شهروند کرد ترکیه در ۲۳ استان دارای جمعیت کرد این کشور در فاصله زمانی ۲۷ دسامبر ۲۰۱۵ تا ۶ ژانویه ۲۰۱۶ در خصوص مسائل مهمی اعم از روند مذاکرات، تغییر قانون اساسی در ترکیه و خودمختاری مناطق کردنشین سوالاتی پرسیده است که نتایج بسیار جالبی از این نظرسنجی اکنون منتشر شده است.
حمایت بیش از ۸۰ درصدی از روند مذاکرات صلح
بر اساس نتایج به دست آمده از این نظرسنجی ۸۴٫۵ درصد از شهروندان کرد ترکیه از روند مذاکرات صلح کرد – ترک حمایت کرده و خواستار تداوم این مذاکرات هستند. همچنین ۸۰٫۴ درصد از شهروندان ترکیه از پایان روند مذاکرات صلح، آغاز درگیری ها و حفر خندق در مناطق شهری ناراضی بوده و خواهان پایان دادن به این درگیری های می باشند.
حمایت کم رنگ کردهای ترکیه از سیستم خودمختاری
همچنین یکی دیگر از نتایج شایان توجه این نظرسنجی در خصوص سیستم خودمختاری در مناطق کردنشین ترکیه به دست آمده است. ۷۸٫۹ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی با سیستم خودمختاری مخالف بوده و تنها ۲۱٫۱ درصد آن را برای مناطق کردنشین ترکیه مفید ارزیابی کرده اند.
حمایت اکثریتی از تغییر قانون اساسی ترکیه
یکی دیگر از موضوعات این نظرسنجی تغییر قانون اساسی ترکیه و نظر کردهای این کشور در خصوص این مسئله است. بر اساس نتایج به دست آمده ۸۴٫۸ درصد از شرکت کنندگان کرد در این نظرسنجی به تغییر قانون اساسی ترکیه “آری” گفته اند.
لازم به ذکر است که این شرکت نزدیک ترین شرکت نظرسنجی به حزب عدالت و توسعه است و همواره از سوی دیگر احزاب بزرگ ترکیه به جانبداری و آمارهای دارای سوگیری به نفع آک پارتی متهم بوده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *