۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دوران کالکان: هویت اسلامی تنها ظاهر آک پارتی است/ حزب عدالت و توسعه یک جریان رادیکال فاشیستی است

دوران کالکان: هویت اسلامی تنها ظاهر آک پارتی است/ حزب عدالت و توسعه یک جریان رادیکال فاشیستی است

  • ۲۶ دی ۱۳۹۴
  • ۶۱۶ بازدید
  • ۰

حزب عدالت و توسعه اگر چه به عنوان یک حرکت اسلامی مورد شناسایی قرار گرفته ولی در واقع هویت اسلامی برای آک پارتی تنها صورت قضیه است. در ساختار واقعی AKP یک ملی گرایی رادیکال و فاشیستی وجود دارد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از Ozgur_gundem، دوران کالکان، عضو شورای رهبری پ.ک.ک در اظهاراتی عنوان کرد: حزب عدالت و توسعه اگر چه به عنوان یک حرکت اسلامی مورد شناسایی قرار گرفته است ولی در واقع هویت اسلامی برای آک پارتی تنها صورت قضیه است. در ساختار واقعی حزب عدالت و توسعه یک ملی گرایی رادیکال و فاشیستی وجود دارد که در حال حاضر با حزب حرکت ملی ترکیه به هم پیوسته اند. حملاتی که امروزه در مناطق کردنشین ترکیه علیه کردها شاهد هستیم در واقع برنامه های از پیش طراحی شده هستند. در این حملات، ممکن است ساختارهای موازی گر همچون گولنی ها دست داشته باشند ولی مقصر اصلی حزب عدالت و توسعه است. تمام طراحی های حمله به مناطق کردنشین را سازمان امنیت ملی ترکیه انجام داده است. در درون میت هیچ زمانی ساختارهای موازی گرا نفوذ نداشته اند و همواره تاثیر آک پارتی مشهود بوده است.
وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: رجب طیب اردوغان دستور می دهد، ارتش، پلیس، نیروهای امنیتی، پارلمان و دادگاه ها اجرا می کنند. کنعان اورن در سال های ۱۹۸۱ و ۸۲ چه اقداماتی انجام داد رجب طیب اردوغان نیز همان ها را انجام می دهد. ما آن روزها را خوب به یاد می آوریم. کنعان اورن در میادین شهرها هر اظهار نظری می کرد همان سخنان به قانون تبدیل می شد. تمام قدرت دولت در دستان وی بود. رسانه ها در خدمت وی بوده و تنها وظیفه تبلیغ اورن را بر عهده داشتند. رسانه های کنونی ترکیه تماما به رسانه های پلیسی و رسانه های ویژه جنگ تبدیل شده اند.
کالکان خاطرنشان کرد: در ژوئن ۲۰۱۴ چه اتفاقی افتاد؟ در ۱۵ ژوئن ۲۰۱۴ داعش به کوبانی حمله کرد. در واقع این حمله به نوعی طراحی شده بود که کوبانی به طور سریع سقوط کند و به کنترل داعش درآید. اردوغان نیز آن موقع با سخنرانی معروف خود «کوبانی در حال سقوط است» به وضوح نشان داد که خود نیز تکه ای از این پازل است. اگر آن موقع کوبانی سقوط کرده بود ترکیه حمله به کردهای جنوب شرق این کشور را زودتر آغاز می کرد ولی به دلیل مقاومت کوبانی طرح حمله به مناطق کردنشین ترکیه به بعد از انتخابات موکول شد. طرحی که در جلسه شورای امنیت ملی ترکیه در ۳۰ اکتبر به تصویب رسیده بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *