۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • نسل کشی کُردها در ترکیه/PKK و HDP چه نقشی در کشتار کردها ایفا می کنند

نسل کشی کُردها در ترکیه/PKK و HDP چه نقشی در کشتار کردها ایفا می کنند

  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
  • ۳۹۹ بازدید
  • ۰

سرویس بین المل انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : جنگ و درگیری میان پ ک ک و دولت ترکیه در مناطق کردنشین این کشور فاجعه انسانی به بار آورده است. ترکیه حکومتی نئوعثمانی  در طول تاریخ ظلم های بی شماری بر کردها روا داشته و تاکنون  مناطق کردنشین  طعم امنیت و  آرامش را تجربه نکرده است.

۴۰ سال پیش با تاسیس پ ک ک توسط عبدالله اوجالان ،کشتار کردها در ترکیه وجه حقوقی و قانونی به خود گرفته و دولت ترکیه به بهانه مبارزه با تروریست های پ ک ک بدون هیچ گونه  ملاحظاتی  کردها را قتل و عام می نماید. پ ک ک عامل قتل و عام ۴۸۰۰۰ کُرد از بدو تاسیس فرقه می باشد.

بسیاری از سیاستمدارن جهان امروزه به این نتیجه دست یافته افتاده که پ ک ک و اوجالان دست نشانده سازمان اطلاعاتی ترکیه (میت) است. چرا که از بدو تاسیس پ ک ک تا کنون ۴۸۰۰۰ کُرد کشته و هزاران خانواده کُرد خانه و کاشانه ی خود را رها کرده و آواره ای کوه و دره ها شده اند.

پ ک ک مدعی احقاق حقوق مردم کُرد است  بنابراین در  راستای اثبات این ادعا ، پ ک ک بایستی بمنظور اتمام کشتار و نسل کشی کردها در مناطق کردنشین ترکیه همه عناصر مسلح خود را از داخل شهر ها بیرون کشیده تا آرامش و امنیت به مناطق کردنشین باز گردد ولی چرا چنین رفتار و عملی را انجام نمی دهید ؟ رفتار پ ک ک کاملا مشهود و مملوس  است که  پ ک ک فقط بدنبال کشتار کردها بوده  و همان سیاستی را در پیش گرفته که دولت ترکیه خواهان آن است.

در کنار پ ک ک نبایستی از سیاست های آشوب طلبانه حزب دمکراتیک خلق ها (HDP) و صلاح الدین دمیرتاش غافل باشیم ، این حزب با دستور اوجالان تاسیس و از زمان تاسیس با انحراف افکار و برانگیختن احساسات کُردها نقش بسزایی در آشوب ها و قتل کردها ایفا می کند.

پیروزی HDP در انتخابات پارلمانی ترکیه سر آغاز فصل نوین در نسل کشی کُردها ترکیه به شمار می رود.

photo_2016-03-08_22-03-19

حضور نماینده گان HDP  در مناطق کردنشین و اعلام خود مدیریتی در این مناطق و عناصر مسلح پ ک ک در داخل شهرها زمینه را برای کشتار کُردها توسط ارتش ترکیه فراهم می سازد.

photo_2016-03-08_22-05-25

لیلا زانا سیاستمدار کار کشته ای کردها در ترکیه،  چندی پیش با ارسال پیامی به اردوغان خواستار ملاقات با وی شده  تا در خصوص اتمام جنگ و کودک کشی در مناطق کردنشین  مذاکره نماید،این حرکت لیلا زانا با انتقاد شدید پ ک ک و رئیس مشترک HDP صلاح الدین دمیرتاش در بر داشت.

استراتژی و رویکرد امروزه ی حزب دمکراتیک خلق در اوج بحران و کشتار کُردها  کاملا در راستای منافع دولت ترکیه است ، دمیرتاش و سایر نماینده گان  حزب دمکراتیک خلق با حضور در مناطق درگیری و برانگیختن احساسات کُردها  بر دادمه مقاومت و جنگ تائید می نمایند،در حالی که این نماینده گان کُرد با چشم خود  جنایات بر علیه کودکان و زنان  را مشاهد می نمایند و در این شرایط می توانند  از پ ک ک در خواست کرده  تا شهرهای کردنشین  را ترک ، تا جنگ و کشتار خاتمه یابد.

سیاست های مرموزانه PKK و HDP  کاملا بر منافع و خواست دولت اردوغان می باشد ،سیاستی را که  محصول آن جزء نسل کشی کُردها و نا امنی در مناطق کردنشین نبوده و این همان برنامه تدوین یافته دولت ترکیه است که PKK و HDP  اجرا می کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *