۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • نخست وزیر ترکیه: روابط نزدیکی با اقلیم کردستان داریم/ عملیات موصل برای ترکیه اهمیت استراتژیک و تاریخی دارد

نخست وزیر ترکیه: روابط نزدیکی با اقلیم کردستان داریم/ عملیات موصل برای ترکیه اهمیت استراتژیک و تاریخی دارد

  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
  • ۲۷۱ بازدید
  • ۰

احمد داوود اوغلو با اشاره به اینکه دولت ترکیه روابط نزدیکی با کردهای عراق دارد، تاکید کرد که عملیات موصل برای ترکیه بسیار با اهمیت است و در این زمینه به عراق کمک خواهد کرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری دوغان، احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه که در کشور پرتغال به سر می برد در مصاحبه مطبوعاتی خود با وزیر خارجه این کشور، در خصوص عملیات موصل علیه داعش و امکان حضور ترکیه در این عملیات، گفت: ۲ هواپیما نظامی، حامل کمک های تسلیحاتی به بغداد فرستاده شده است. این کمک های نظامی شامل خواسته هایی است که نخست وزیر عراق “العبادی” در سفر به ترکیه و دیداری که با وزیر دفاع ترکیه داشت، طلب کرده بود. ترکیه و عراق داری توافق نامه های امنیتی و دفاعی هستند. ثبات و امنیت عراق برای ترکیه از مسائل مهم و حیاتی است.
وی در ادامه افزود: در دیداری که من از بغداد و اربیل داشتم، توافقات نظامی و امنیتی مورد بحث و گفتگو قرار گرفته بود. از کمپ های وابسته به نیروهای مسلح ترکیه در اربیل و اطراف آن که در حال تعلیم نیروهای پیشمرگ کرد هستند؛ دیدار کرده بودم، دراین کمپ ها اقدامات بسیار مفیدی در حال انجام است. ما با نخست وزیر اقلیم کردستان و با این منطقه روابط بسیار نزدیکی داریم و توافقنامه های دفاعی و نظامی زیادی تصویب کرده ایم.
داوود اوغلو ادامه داد: داعش و تمام گروهای تروریستی، برای ترکیه نیز خطر امنیتی محسوب می شوند. رفتار ما در این خصوص کاملا آشکار و شفاف است. آزادی موصل از دست تروریست ها و خاتمه داد به درگیری های مذهبی در آن منطقه و ایجاد ثبات و امنیت در آن شهر برای ما نیز مهم است. عملیات موصل یک اهمیت تاریخی و استراتژیک برای ترکیه دارد و تمام اقدامات لازم در این عملیات را به انجام خواهیم رساند. در همین راستا، به حکومت مرکزی عراق و اقلیم کردستان در این عملیات کمک خواهیم کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین