۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • مژده سرکرده پ.ک.ک چند روز بیشتر دوام نیاورد

مژده سرکرده پ.ک.ک چند روز بیشتر دوام نیاورد

  • ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • ۷۹ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان: همزمان با ایام نوروز مراد کاراییلان سرکرده شاخه نظامی گروهک تروریستی پ.ک.ک در یک گفتگوی رسانه ای مدعی شد که آن ها توانسته اند به سلاح های مورد نظر که در ساقط کردن جنگنده ها و پهپادها کارایی دارد دست یابند و این خبر را به عنوان مژده ای  در رسانه هایشان  اطلاع رسانی کردند و همه رسانه های وابسته به پ ک ک و پژاک به مدت چند روز در حال پوشش مژده مراد کاراییلان بودند. هرچند که این خبر بیشتر جنبه تبلیغاتی داشت اما کمتر از یک هفته دوام نیاورد. زیرا کانال تلگرامی پ.ک.ک نیز در یک خبر گفت: که در طول چند روز گذشته  هواپیماهای ترکیه ۶۴ بار مناطق قندیل، زاپ و هفتنین و متینا و خاکورک را بمباران کرده اند.

از آنجا که حمله جنگنده های اف ۱۶ با شناسایی و پشتیبانی  پهپادها صورت می گیرد این ثابت می کند که مژده مرادکاراییلان چیزی جز یک دروغ نبوده است و بغیر از آن نیز حملات ترکیه بیش از پیش افزایش یافته است و حتی در شمال سوریه نیز حملات ترکیه  افزایش چشمگیری نیز داشته است.

از طرف دیگر نیز ترکیه مدعی شده که نوع و کاربرد پهپادهایشان را مدرنتر کرده اند و قابلیت های جدید نصب کرده اند. با پیشرفت های تکنولوژی ما شاهد هستیم که هیچ تکنولوژی ای از لحاظ قدرت و کارایی ثابت نمی ماند و همیشه در حال بروزرسانی هستند و ثابت می شود که سلاح هایی که آمریکا به پ.ک.ک داده است آنچنان کارایی ندارد. آمریکا از یک طرف به پ ک ک اسلحه ضد هواپیما می دهد و از یک طرف نیز هواپیماهای رادار گریز به ترکیه می دهد و در صدد است که هواپیمای اف ۳۵ را نیز به ترکیه بدهد و این رفتار دوگانه آمریکا براساس منافع شان است که با هر دو طرف در حال بازی شومی است که سران پ.ک.ک آن را نمی بینند.

به طور قطع و یقین اهمیت حفظ روابط با ترکیه برای آمریکا بیش از حفظ ان با پ.ک.ک برای این کشور اهمیت دارد. با این وجود سران پ.ک.ک در باتلاق سیاست آمریکا بدنبال خوش بینی هستند و هنوز هم نمی خواهند چشمان خود را به روز واقعیت های موجود باز کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین