۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • مهمت علی شاهین: مردم کرد ترکیه از پ.ک.ک فاصله بگیرند

مهمت علی شاهین: مردم کرد ترکیه از پ.ک.ک فاصله بگیرند

  • ۵ مهر ۱۳۹۴
  • ۳۴۵ بازدید
  • ۰

مردم کرد ترکیه فاصله خود را با پ.ک.ک رعایت کنند. کردهای شرق و جنوب شرق ترکیه باید خود را اقدامات تروریستی جدا کنند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری آناتولی، مهمت علی شاهین، معاون حزب عدالت و توسعه در اظهاراتی عنوان کرد: ترکیه تحولات بسیار حساسی را پشت سر گذاشته است. یک ضرب المثل ترکی هست که می گوید «گرگ، هوای مه آلود را دوست دارد». دشمنان ترکیه در این دوران حساس از وضعیت به وجود آمده استفاده کرده و در پی تجزیه ترکیه برآمدند. دشمنان ترکیه از گروه های تروریستی در این مسیر استفاده کرده و ترکیه را در شرایط سخت قرار دادند. اتفاقاتی که در جزیره و یوکسکووا و سایر مناطق کردنشین ترکیه روی داد نشانگر همین خواسته دشمنان ترکیه بود.
وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: پ.ک.ک از شروع عملیات ارتش ترکیه بیشترین تلفات را در تاریخ درگیری خود با ترکیه داده است. به خصوص به ساختار شهری این حزب (جوانان میهن پرست و انقلابی) ضربات بسیار اساسی وارد شده است. پ.ک.ک رو به نابودی است. پیروزی که ارتش ترکیه در این مبارزات کسب کرده است در واقع موفقیت حزب عدالت و توسعه و احمد داوود اوغلو در سیاست های خود است.
شاهین در اظهارات خود با اشاره به این که گروه های تروریستی به اهداف خود نخواهند رسید افزود: دیگر زمان آن فرا رسیده است که مردم کرد ترکیه فاصله خود را با پ.ک.ک رعایت کنند. کردهای شرق و جنوب شرق ترکیه باید خود را اقدامات تروریستی جدا کنند. ما این نوع رفتار مردم کرد ترکیه را در جزیره شاهد بودیم. پ.ک.ک در منطقه کردنشین ترکیه به صورت جدی طرفداران خود را از دست داده است. این روند ادامه پیدا خواهد کرد و پ.ک.ک به مقاصد خود در ترکیه دست نخواهد یافت.
معاون حزب عدالت و توسعه خاطرنشان کرد: روند مذاکرات صلح بر اساس خلع سلاح پ.ک.ک و خروج عناصر نظامیش از ترکیه بنا شده بود. ولی پ.ک.ک با کسب حمایت از برخی قدرت های خارجی به این موضوع تن نداد. بعد از انتخابات با استفاده از بلاتکلیفی سیاسی در داخل ترکیه عملیات خود را آغاز کرد. ولی در این دوران ضرباتی به ساختار آنان وارد شده است که دیگر بازسازی و ترمیم آن غیرممکن خواهد بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین